Kohalike investorite kogemused: ka lummavalt äge ettevõte võib osutuda õudusunenäoks
“Hea ja ägeda toote ning eduka investeeringu vahele ei saa kindlasti panna võrdusmärki. Ajalugu tunneb selleks liiga palju vastupidiseid näiteid,” hoiatab investor Märten Kress emotsioonide põhjal otsustamise eest.Foto: Raul Mee
Algaja investor, kes hakkab oma portfelli üksikaktsiaid valima, satub suurde segadusse: mida võtta ja mida jätta? Esimene ajend on üsna lihtne ja loomulik – soetada ettevõtte aktsiaid, mille tooteid ise ostad ja fännad ning mis on kõigile tuntud kui äge ja seksikas.
Soovitavad ju ka suured investeerimisgurud, et investeeri ettevõttesse, millesse usud! Nõnda tundubki aktsiate valimine järsku väga lihtne. Ohtlikult lihtne! Kogenud investorid hoiatavad, et ettevõtte avalik kuvand on kahtlemata oluline, kuid enne otsustamist tuleb ikka numbreid vaadata. Emotsioonid on tähtsad, kuid väline sära ei asenda fundamentaalanalüüsi.
Investor ja Leguar Capitali juht Jaak Roosaare peab teemat avades kõige suuremaks ohuks aktsia ostmisel seda, kui pole selge, kuidas ettevõte üldse väärtust loob.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.