Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: minul Aafrika jaoks närvi pole

    Johannesburgi börs.Foto: EPA

    Kuigi ma oma raha Aafrikasse kasvama panna ei söanda, ei tohiks selle piirkonna arenguid siiski silmist kaotada.

    Aafrika meelitab investoreid kiire majanduskasvu, madala võlataseme, ressursirikka maa ja noore ning küllaltki haritud elanikkonnaga. Kaugelt vaadates paistab see lääne investorile tõotatud maana, mida ootab silmipimestav kasv.
    Raha voolab üha enam
    Tõesti, mõnda aega see nii ka oli ja julged investorid teenisid seal korralikku tootlust. Kui heita aga praegu pilk Aafrikasse investeerivate fondide käekäigule, siis on need tugevalt miinusesse kukkunud. Tänases Äripäeva investoriloos selgitavad analüütikud selle languse ilusti lahti. Nimelt sõltub Aafrika liiga tugevalt toorainete hinnast ning kuna Hiina veab neid kõvasti alla, siis pole ka midagi head oodata. Kui, siis ehk pikkade aastate pärast, mil olukord maailmamajanduses taas uued pöörded võtab.
    Möödunud aasta lõpus arvas Mutual Fund Observeri uudiskirja väljaandja David Snowball, et vaid umbes 0,3% keskmisest investeerimisportfellist USAs on investeeritud mustale mandrile. See teeb siis 3 dollarit igast 1000 dollarist. Globaalsest erakapitalist voolab sinna samuti ainult umbes 1%.
    Paistab aga, et viimasel ajal on olukord muutunud. Tänavu tuleb üha rohkem uudiseid selle kohta, et mainekad globaalsed investeerimisfondid suunavad Aafrikasse suures koguses raha. Tõenäoliselt otsitakse kiratsevatele Aasia turgudele paremaid alternatiive. Ning kui mujalt enam suurt midagi välja pigistada ei anna, siis tasub ka mustal mandril riske võtta.
    Märksõnad aeg ja kannatlikkus
    Edukamad fondijuhid kinnitavad, et Aafrikale tuleb läheneda teistsuguse strateegiaga. Nimelt ei saa sinna tormata, tehingud ära teha ja seejärel kasumiga kiiresti jalga lasta. Hästi on seal läinud pigem neil, kes vaevuvad end kohalike oludega kurssi viima ja sealset elurütmi tunnetama. See käib nii laienevate ettevõtete kui ka erainvestorite kohta. Kui aga aega ja kannatust jagub, siis loogika põhjal järeldades peaks sealne rahvastiku kiire kasv andma aluse nii infrastruktuuri, tervishoiu- kui toiduainetööstuse lennuks. Näiteks vajab Maailmapanga andmetel Aafrika igal aastal ainuüksi infrastruktuuri arendamiseks täiendavalt 90 miljardit dollarit.
    Teadmisi ja julgust napib
    Paistab aga, et Aafrika on Eesti investori jaoks liiga kauge ja hoomamatu piirkond. Kui mõni julge sinna ka oma raha paigutab, siis investeerimisringkondades see jutuks ei tule. Ehk takistab meid liigne alalhoidlikkus ja teadmatus. 
    Ka mina pole oma portfelli arenevate turgude aktsiatega tasakaalustanud. Peamiselt seetõttu, et investeerin ettevõtetesse ja piirkondadesse, mida tunnen ja mille arengust aru saan. Ma pole ka piisavalt kasumiahne ja riskialdis investor, et oma raha rahuliku südamega Aafrikasse kasvama panna.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.