Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: hoiduge VWst kui pidalitõbisest

    Volkswageni diiselmootor.Foto: EPA

    Olen juba mõnda aega Volkswagenil silma peal hoidnud ja kaalunud ettevõttesse investeerimist, kuid nüüdseks olen kõik ostuplaanid maha matnud ega soovitaks autotootja aktsiat vihavaenlaselegi.

    Alates skandaali lahvatamisest septembris on Volkswagenil olnud kaks võimalust, kuidas kriisi lahendada - tunnistada ausalt kõik üles või minna hämamise ja vassimise teed. Paraku on autotootja valinud viimase variandi ja see tähendab, et Volkswagenist tuleb hoiduda kui pidalitõbisest.
    Septembris sai avalikuks, et Volkswagen on paigaldanud autodele tarkvara, mis petab lämmastikoksiidi emissiooni teste parema kütusekulu ning jõudluse nimel. Autod paiskavad õhku lubatust kuni 40 korda rohkem kahjulikke gaase. Kokku on Volkswagen müünud umbes 11 miljonit diiselmootoriga autot, mis saastavad õhku.
    Esmaspäeval tuli aga ilmsiks, et tegelikult sõidab teedel veel suurel hulgal loodust ja õhku reostavaid Volkswagen grupi diiselmootoriga autosid, sealhulgas alates 2014. aastast toodetud 3-liitriste mootoritega Porsche ja Audi mudelid. Volkswagen eitas USA keskkonnakaitse agentuuri (EPA) süüdistusi, kuid lubas ametivõimudega koostööd teha.
    Volkswagen on oma maine minu arvates pöördumatult ära rikkunud. Skandaali puhkedes ma isegi tundsin VW-le veidi kaasa, sest nende üldine maine oli seni väga positiivne olnud. Firma vabandas septembris vaikselt ja vallandas tegevjuhi. Tore, vist? Tundus, et nad üritavad uut lehekülge pöörata.
    VW otsustas valedega jätkata
    Esmaspäevane uudis aga näitab, et valetamine ja vassimine jätkub endiselt. Volkswagenil oli võimalus kõik ausalt ära rääkida, vastutus võtta ning alustada pika ja aeglase mainepuhastuse ning usalduse taastamise teekonnaga.
    Selle asemel paistab mulle, et Volkswagen lootis, et ametivõimud ei avasta teistel mudelitel petutehnoloogiat ning nad saavad vanaviisi jätkata. Pooleteise kuuga pole firma sisejuurdlus põhimõtteliselt mitte midagi välja selgitanud ning avalikkusega pole suudetud avameelselt ning läbipaistvalt suhelda. Vastupidi, firma jätkas keskkonda lubatust ligi 10 korda rohkem reostavate autode müümist.
    Tegu on ülimalt häbiväärse ja hukkamõistu vääriva käitumisega. Sellised negatiivsed sündmused kajastuvad laastavalt ka aktsia hinnas. Investorid ei saa olla enam kindlad, et ei tule teisigi negatiivseid üllatusi.
    Minu lihtne soovitus on hoida Volkswagenist nii kaugele kui võimalik, sest antud juhul on see sobilik aktsia vaid lühikeseks müüjatele.
    Lõpetuseks tahaksin veel kiita USA ametivõime, kes teevad seda, mida eurooplased ei julge, ei taha või ei oska. Meenutagem kas või seda, kes alustas FIFA korruptsiooniskeemide uurimist. Saksamaal ja sealt tulenevalt ka Euroopa Parlamendis omavad Volkswageni-taolised firmad nii palju võimu, et suudavad sellega kastreerida ametivõimude tegutsemistahte.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.