Artikkel
  • Kuula

    Viis juhtimispraktikat, mis on end sada protsenti ära tasunud

    Belgia sotsiaalkaitseministeeriumi reformaator Frank van Massenhove.Foto: Lieven van Assche

    Edu kipub saatma ettevõtteid, mille töötajad on rahulolevad ja õnnelikud. Selle saavutamiseks pole aga universaalset meetodit – igaüks on leidnud just endale toimiva mudeli. Ka igaval ja vanamoodsal töökohal on potentsiaali muutuda innustavaks.

    Rahvusvahelistest edulugudest annab inspireeriva ülevaate raamat „Äriilma mässulised“.
    Zapposes alustavad kõik esimeselt astmelt
    USA jalatsite veebipood Zappos on tuntuks saanud omapärase onboarding’u poolest. Kuna üks Zappose tegevjuhi Tony Hsieh’ eesmärke oli panna kõik uued tulijad firma sisekultuuriga kohanema, algab töötaja sisseelamisperiood intensiivse neljanädalase koolitusega, mis hõlmab ka näiteks tööd kõnekeskuses. Kusjuures koolituse läbivad kõik, olenemata nende positsioonist. Selle neljanädalase perioodi jooksul pakutakse üpris suurt summat raha (kuuldavasti tuhandetes dollarites) kõigile loobujatele, et sõeluda varakult välja töötajad, kes Zappose töökultuuriga ei kohane ja end seal hästi ei tunne. Näib, et see kõik on ka suuremas plaanis ära tasunud, kuna 2009. aastal ostis Amazon Zappose 1,2 miljardi dollari eest ära ja äri käib tänini.
    Smarkets laseb töötajatel oma palga määrata
    Smarkets kui üks Briti kõige kiiremini kasvavaid tehnoloogiafirmasid on võtnud suuna täielikule avatusele. Alustati sellest, et töötajad moodustavad ettevõttes isemajandavad meeskonnad, millest igaühel on oma tegevusväli ja autonoomia töömetoodika valikul. Sammhaaval liiguti üha edasi, kuni jõuti aruteluni: miks me ei võiks omakeskis avalikustada kõigi palganumbreid? Peamine argument selle kasuks oli asjaolu, et nende avalikustamisest tekib probleeme vaid siis, kui palgad ja boonused ei tundu õiglased.
    Tulemusena olid töötajad esiti uudishimulikud ja tahtsid teada, milline on nende palk võrdluses teistega, ent kui selgus, et erisus on õiglane, ei pööratud sellele enam tähelepanu. Tänu positiivsele tagasisidele otsustati Smarketsis minna veelgi kaugemale ja lasta töötajatel ise määrata oma palk. Kuidas küll? Ikka läbi usalduse ja läbipaistvuse.
    Belgia sotsiaalkaitseministeeriumis on tööpäev kahanenud keskmiselt kuuetunniseks
    Kui toonane sotsiaalkaitseminister Frank van Massenhove ministeeriumi juhtimise üle võttis, kandideeris ühele kohale keskmiselt kolm inimest. Pärast suuremat õhkkonna muutust tõusis see arv aga pea 60ni: „Taipasin, et noorem põlvkond lausa põlgab vanamoodsat töötamisstiili. Nad taha­vad valida, kus ja millal töötada, kontoriõhkonda ilma eelaja­looliste staatusesümbolite, hierarhia ja lõputunnistusefetišita. Kõik seisneb usalduses ja võimaluses oma ülemust hinnata. Võti seisneb paindlikkuse kultuuris.“
    Nii saigi tehtud: igaüks sai otsustada, kus ja millal töötab, kaotati ära bürokraatlikud kontrollimehhanismid ja toimingud muudeti kasutajasõbralikeks. Esimese kolme aasta jooksul kasvas produktiivsus 18% võrra, hiljem keskmiselt 10% võrra aastas, samas kui läbipõlemist ministeeriumis praktiliselt ei esine.
    Spotify annab lava katsetamisele ja eksimustele
    Spotify personaliosakonna direktor Katarina Berg on rõhutanud, et ettevõttes hinnatakse rohkem innovatsiooni kui ennustatavust, et luua uut väärtust. Töötajaid julgustatakse eksperimenteerima ja analüüsima, mis täpselt toimis, mis ei toiminud, mida läbikukkumistest õppida. See asetab töötajatele usalduse, aga ka vastutuse: „Me püüame mõõta seda, mida katse võimaldab, ja teha kindlaks, kas see töötab või lisab väärtust. Kui ei, hülgame plaani.“ Nii põhinevad langetatud otsused realistlikel andmetel, mitte arvamustel või egol. Eksimine on igati teretulnud, kui sellest midagi kaasa saab võtta! Mõnel tiimil on loodud lausa „nihulugude sein“, mis julgustab vigadest õppimist…
    Patagonia: mis on hea inimesele, on hea ärile
    Ameerika rõivafirma Patagonia algusaastatel olid paljud töötajad pereloomise eas. Mida rohkem töötajaid oma lapsi töö juurde kaasa hakkas võtma, seda ilmsemaks sai ka lahendus küsimusele: kuidas toetada töötajatel pühendumist töösse? Nii jõuti otsusele värvata elukutseline lapsehoidja, kes tagaks lapsevanematele meelerahu, et nende lapsed on hoitud. Pärast laste töö juurde toomist avastas juhtkond, et USA keskmise 64 protsendiga võrreldes naaseb Patagonia töötajatest pärast emapuhkust tööle lausa 95%. Nii säästab ettevõte 350 000 dollarit aastas – see on summa, mis muidu kuluks uute töötajate ligimeelitamiseks, intervjueerimiseks ja värbamiseks.
    Tahad teada, kuidas see neil õnnestus? Loe pikemalt Joost Minnaari ja Pim de Morree raamatust „Äriilma mässulised“! Kuni 29.02.2024 saad osta selle raamatu 10% soodsamalt. Selleks lisa ostukorvis sooduskoodiks erihind.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.