Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Püüdke rohkem!

    Foto: Anti Veermaa

    Nüüd on riigil aeg näidata, et ta võtab vastutuse ID-kaartidega toimuva eest, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Ei, vastutuse näitamine ei pea alati tähendama kellegi tagasiastumist. Parem lahendada jama – riik avab politsei- ja piirivalve kontorid hiliste öötundideni ja nädalavahetusteks, kuni elu saab keskmiselt normaalselt edasi minna. Peaminister, äkki otsustaks nii?
    Sellel, kui oled digiteenustega teistest ees, on oma head küljed. Esiteks muidugi see, et elu on inimestel parem – mugavam ja ka odavam. Ja riik kogub kuulsust. Digiedu oli ka üks põhjus, mille tiivul president Kersti Kaljulaid maailma mõjukaimate naiste hulka jõudis. “Kaljulaid juhib vaikset digitaalrevolutsiooni tillukeses Eestis, kus ta on esimene naispresident. Eesti on esimene riik, kus digitaliseeriti avalikud teenused – sealhulgas valimised, tervishoid ja koolisüsteemid,” põhjendab Forbes. 
    Nüüd, kus need valimised, tervishoid ja koolisüsteemid on koos muude ID-kaardiga seotud süsteemidega turvakriisis, läheb vaja ka kriisilahendusi.
    ID-kaart on paljude inimeste töös möödapääsmatu – raamatupidajad, notarid, arstid, juristid. Kogu austuse juures turvaaugu paikajate tööle jääb sellest väheks, kui ID-kaardi kasutajatel lahendust kätte saada ei õnnestu.
    Meditsiiniasutustele laiali saadetud hoiatused, et nad enne sertifikaatide uuendamist veenduks, et kõik süsteemid tööle jäävad – seegi usaldust ei suurenda. Tõsi, neile on ka kinnitatud, et e-tervise süsteemis saab töö suletud sertifikaatidega jätkuda, aga kas see on nüüd siis see kinnitus, mida lõpuks uskuda saab?
    Ikka pigem õnnetus kui õnnistus
    Sest kui hakkame turvaprobleemi algusest peale rahvale räägitud jutte meenutama, ei jääma neist kehtima suurt midagi. Kinnitus, et ID-kaardi turvarisk on pigem teoreetiline, oli hea küll enne valimisi, aga enam ei kehti. Vaev, mida vajaksid pahatahtlikud häkkerid kaartide lahtimuukimiseks, muutub järjest väiksemaks. Kuupäev, millal sertifikaadid kinni lähevad, tuleb järjest lähemale.
    Lootus, mida väljendas Euroopa Liidu juures eriesindajana töötav Matti Maasikas – et ID-kaardi turvalisuse küsimus võib riigi jaoks olla pigem õnnistus kui õnnetus ja Eesti saab nüüd võimaluse näidata, kuidas me suudame selles valdkonnas olulise probleemi lahendada – on luhtunud.
    Rahustavad jutud selle kohta, et võtke rahulikult, teil seda ID-kaarti nii väga vaja polegi, ei vasta tõele. Jah tõesti, toit, vesi ja hingatav õhk on saadaval ka kaardita, aga riigi pakutavad e-teenused on saanud nii harjumuspäraseks, et enam ei märkagi, kuhu ja kui sageli sisse logime, kuni seda õigust ära võetud pole.
    Kindel on see, et üha tihedamasse võrku liidetud maailmas hakkavadki tarkvaralised probleemid korduma. Väiksema või suurema ulatusega vigu ei ole võimalik ka parima tahtmise korral välistada ja mitme süsteemi kokkusaamise kohal võib alati error’eid ette tulla.
    Me kõik saame sellest aru. Aga me tahame, et riik, kes meid digiellu pani või meile digielu võimaldas, kumba soovite, näitaks, et ta võtab vastutuse ja lahendab olukorra.
    Tund aega pärast keskmist kontoritööpäeva kauem lahti hoitavad politsei- ja piirivalve teeninduspunktid olukorda ei lahenda. Avame kaardivahetus-uuenduspunktid linnades keskööni ja nädalavahetustel ning poolehoid on garanteeritud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.