Autokeemiatoodete hulgimüüja Rivor: hea sisekliima on ettevõtte edule äärmiselt tähtis

Klientidel on kerge leida Rivori ladu, sest asukoht on olnud muutumatu juba aastakümneid  Foto: Rivor AS

Autokeemiatoodete, abrasiivmaterjalide ja tööriistade hulgimüüja Rivor AS esindab Eestis väga paljusid tuntud kaubamärke nagu Mirka, Dinitrol, STC, Orlen Oil, Fuchs, Equalizer ja Makita. Tänavu 30. tegevusaastat tähistava ettevõtte klientide ring ulatub autokauplustest, töökodadest, tööstustest ja tootmisfirmadest transpordiettevõtete, laevakompaniide ning kodukaupade ja ehitusettevõteteni.

„Eks aastatega on meie elus palju muutunud ning nii pole ka Rivor enam see ettevõte, mis 30 aastat tagasi. Muutunud on ühiskond, majanduslik keskkond, ettevõtte töötajad ja omanikud ning ka tegevusvaldkond, sest 1991. aastal alustas Rivor toiduainete ja toitlustusega, kuid alates 1995. aastast on põhitegevusala autokeemiatoodete ja abrasiivmaterjalide hulgimüük. Samaks on jäänud siiski see, et tegemist on 100% Eesti kapitalil põhineva firmaga,” räägib ettevõtte juhatuse liige ja logistikajuht Kadre Kamarinen.

Kamarinen töötab Rivoris üle viie aasta, neist kolm juhatuse liikmena. Ettevõtte juhtimine on tema sõnul ühtaegu põnev ja vastutusrohke. „Kõige suuremad tänusõnad pean muidugi ütlema oma seitsmele tublile töötajale, kes on väga head oma ala spetsialistid. See on meeskond, kelle läheksin iga kell luurele, sest saan neid üdini usaldada. Me oleme nagu perekond, mis on ühe ettevõtte eduka toimimise alus,” tõdeb ta. „Kõik asjad tehakse iseenesestmõistetavalt ära, käsklusi ootamata ning pikemaid selgitusi küsimata.”

Uusi inimesi otsides on Rivori inimeste jaoks ääretult oluline, et lisaks erialalistele teadmistele sobiks ta meeskonnaga. Üheks läbivaks jooneks omavahelise suhtlemise juures on hea huumor – ilma naljata oleksid tööpäevad rasked ja igavad. Väike huumor kuulub Rivoris igapäevaellu ning ka kliendid peavad sellest lugu!

Kamarinen nendib, et nii töötajate kui ka ettevõtte üldise arengu jaoks on väga tähtis ajaga kaasas käimine ning võimalikult laia tootevaliku pakkumine. „Tegeleme pidevalt turumonitooringuga: millega konkurendid on välja tulnud, mis on trendid turul ning mida meie kliendid küsivad ja vajavad. Kui müügile tuleb midagi soodsamat, peame suutma ka enda tootevalikusse alternatiive leida, et pakkuda klientidele tooteid igas hinnaskaalas. Väga heaks väljundiks on saanud meie e-pood, selle kaudu laekub tellimusi ka naaberriikidest.”

Teine oluline suund on klientidele tänapäevaste ostulahenduste pakkumine ning erinevate protsesside automatiseerimine. Rivor pakub klientidele tellimuste tegemisel automaatlahendusi ning tegeleb oma lao digitaliseerimisega, et kaupade tellimine, tellimuste täitmine ning logistika oleks ettevõtte poolt võimalikult kiire ja läbipaistev. Igapäevaselt töötatakse selle nimel, et pakkuda klientidele kiiremaid tarneid ning mugavamaid lahendusi. Üheks mugavaks võimaluseks kõige kiiremaid tarneid saada on digitaalne tööriistaboks ehk ladu kliendi juures, mida Rivor vastavalt vajadusele täitmas käib. Nii saavad töötajad kõik vajalikud määrded ja tööriistad kasutusele võtta kohe, kui reaalne vajadus ilmneb, vältides tööseisakuid. Rivoris kutsutakse automaatladu hellitavalt „Sinu väsimatu töömesilane kolmes vahetuses”.

Kamarineni sõnul pole aga alati kõik nii libedalt läinud ning ettevõttel on olnud ka keerukamaid aegu. „Näiteks neli aastat tagasi püüdsid endised müügimehed meie firmat kaaperdada ning kui see ei õnnestunud, asutasid konkureeriva firma. Teadagi, mis sellega kaasnes – Rivori mustamine klientide ja tarnijate ees... See oli meil raske aeg, aga õppisime palju. Õnneks läks tarnijatest kuulujuttudega kaasa vaid üks, oleme teistele väga tänulikud usalduse eest. Valedega hakkamasaamisele ja nende ümberlükkamiseks kulub palju aega ja energiat, aga tulime sellest võitjana välja,” kõneleb ta.

Veel tahaks ta panna Eesti uuele valitsusele südamele, et tööandjate eest tuleks rohkem seista. „Ajaloos on korduvalt tõestatud, et süsteem, kus võetakse neilt, kellel on, ja jagatakse teistele, ei ole jätkusuutlik. Pole vaja kehtestada uusi makse, vaid tegeleda süstemaatiliste võlglastega ning kindlustama, et lõppeksid ära pidevad pankrotistumised ning uute firmade loomised samade isikute poolt. Nad petavad nii riiki, koostööpartnereid, töötajaid kui ka tarnijaid. Ja Euroopa Liidu rahasid tuleks ikkagi jagada sihtotstarbeliselt neisse kohtadesse, kus on näha, et sellest on pikas perspektiivis kasu: tootmine, digilahendused ja teadus.”

Klientidele tuleb pakkuda piisavalt laia valikut tooteid koos turvalise tarnega

Rivori pakutavate toodete hulk on aastatega oluliselt kasvanud, põhitoodetena pakutakse abrasiive, lihvimismaterjale, tööriistu, korrosiooniaineid ning määrdeaineid, puhastuskeemiat. Igasse tootegruppi kuulub vähemalt üks tuntud kvaliteetkaubamärk ja lisaks ka taskukohasem valik. „Kliendid soovivad valida ning neile meeldib proovida uusi tooteid,” ütleb Kamarinen.

Tooteid müüakse nii lõppkliendile kui ka edasimüüjatele ning nii leiab Rivori kaupasid ka suurematest ehituspoodidest. Kamarinen sõnab, et kuigi klientide ring on väga lai, püütakse iga klientidega suhelda iganädalaselt, et pakkuda neile kõiki sortimendis vajalikke tooteid. Pakutavad kaubad toimetatakse klientideni oma transpordiga, mis sõidab kindlalt kindlatel päevadel ja on lepingulistele klientidele tasuta. See võimaldab kliendil täpselt teada, mis päeval ja millal talle kaup tarnitakse.

Rivori peamised kaubamärgid on Dinitrol, Mirka, STC®, Nextzett, Equalizer, Plasti Dip, Orlen Oil ja Supertape. Ettevõtte 2020. aasta põhisuunaks oli suurendada müügikäivet ja klientide võrku, mille tarbeks suurendas ettevõte alates mullu märtsist oma toodete valikut Makita tööriistadega.

www.rivor.ee

In Memoriam Andre Kamarinen (28.07.1966-08.08.2017), Rivori asutaja ja juht kuni aastani 2017  Foto: Rivor AS
Hetkel kuum