Läheb rebimiseks, tarbimislaenuturule tuleb ETK Grupp

1185-aripaev 06. aprill 2011, 06:41

Kodumaine kauplustekett ETK Grupp ja endised Hansapanga juhid teatasid, et hakkavad pankadele konkurentsi pakkuma.

Lühidalt seisneb nende äriidee maksekaartides – ETK hakkab koos Hansapankurite ASiga COFI loodud ETK Finantsi alt oma seniste Säästukaartide kõrval klientidele ka makse- ja krediitkaarte pakkuma. Nii saab kauplustekett pankade kaardikeskusest ja kuuldavasti üsna kopsakatest tehingutasudest mööda hiilida.

Äripäevale see algatus meeldib – iga samm, mis me pankadele siinsel sumbuval finantsturul veidikenegi konkurentsi pakub, on hea. Lisaks peaks kliendile tähelepanu pööramine ka Eesti jaekaubandusele head tegema.

Aga uurime edasi, mida täpsemalt kliendid saama hakkavad. ETK juhatuse esimehe Kati Kusmini sõnul nende eesmärgiks laiendada püsiklientidele pakutavate teenuste valikut ja mugavust igapäevaste tehingute sooritamisel. „Teine põhjus on ikkagi turg ning tihe konkurents kaubandusettevõtete vahel, kus tuleb ennast nähtavaks teha. Kliendile on vaja pakkuda midagi, mida kliendil on vaja ning teha seda teistmoodi kui teised,“ sõnas Kusmin. Seega, üsna tavaline lojaalsusprogramm, kuid krediitkaardi kastmes.

Jah, mujal maailmas on sellised kaubandusettevõtete oma krediit- ja maksekaardid üsna populaarsed. „Juba pangas töötades nägin ma sellel valdkonnal suurt potentsiaali ja turgu. Pankadel pole olnud otsest konkurenti ning hetkel on olemas ruum, kuhu selle uue maksekaardiga tulla,“ rääkis AS COFI juht, endine Hansapanga tippjuht Priit Põldoja.

Tõsi, Eestis ei ole kaubanduskettide omad krediitkaardid kuigi levinud – konkurendid, Kaubamaja-Selver tegutsevad koostöös Swedbankiga ning Stockmann Nordeaga. „Kuid need on kellegi teise huvid. Tahame ise juhtida ja hoida selle kaardi sisu, mis muudab asja efektiivsemaks ning ka odavamaks nii meile kui kliendile,“ sõnas Kusmin.

Esmapilgul tundubki, et ETK-COFI diilist võidavad justkui kõik osapooled. ETK saab lojaalseid kliente, COFI hulga tööd ja osa kasumist ning kliendid… oot, aga mis kliendid saavad? Soodsamad ostud? Kahtlane, kasum peab ju ka kusagilt tulema. Võimaluse kohalikust A&O poest oma tavapärase kaheliitrise boki järelmaksuga osta? Kindlasti tuleb sedagi ette, eelkõige sõltub krediidi kasutamine ju selle kulukusest – kui saad täna oma piima-leiva veidi soodsamalt kätte, kuid pead selle eest tuleval kuul kopsakat intressi maksma, kaob lojaalsusprogrammi mõte ju kliendi jaoks ära. Küll saab kaupmees aga väärtuslikud andmed, mida, millal ja kui palju keegi ostis, et talle siis otsepakkumisi tegema hakata. Aga need kõik on spekulatsioonid, ootame ära, mida täpsemalt pakkuma hakatakse.

Üks on aga kindel – laenuturul läheb rebimiseks. Alles see oli, kui tarbimislaenude turule sisenes Elion. „Äripäeva arvates peaksid laenu andvad asutused, eriti pangad, Elioni tegevusel nüüd erilise hoolega silma peal hoidma. Sest eks olegi kõikse hullem, mis ühe ettevõtte jaoks juhtuda saab, ühe tugeva konkurendi turuletuleku mahamagamine,“ kirjutasime oma juhtkirjas 10. novembril 2010. Ja täna peavad Eestis tegutsevad pangad me meelest veelgi tähelepanelikumalt turgu jälgima hakkama.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. April 2011, 06:41
Otsi:

Ava täpsem otsing