• OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • OMX Baltic−0,36%300,2
  • OMX Riga0,01%893,58
  • OMX Tallinn−0,51%2 070,41
  • OMX Vilnius0,49%1 205,44
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,51%8 819,12
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,92
  • 06.04.11, 06:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Läheb rebimiseks, tarbimislaenuturule tuleb ETK Grupp

Kodumaine kauplustekett ETK Grupp ja endised Hansapanga juhid teatasid, et hakkavad pankadele konkurentsi pakkuma.
Lühidalt seisneb nende äriidee maksekaartides – ETK hakkab koos Hansapankurite ASiga COFI loodud ETK Finantsi alt oma seniste Säästukaartide kõrval klientidele ka makse- ja krediitkaarte pakkuma. Nii saab kauplustekett pankade kaardikeskusest ja kuuldavasti üsna kopsakatest tehingutasudest mööda hiilida.
Äripäevale see algatus meeldib – iga samm, mis me pankadele siinsel sumbuval finantsturul veidikenegi konkurentsi pakub, on hea. Lisaks peaks kliendile tähelepanu pööramine ka Eesti jaekaubandusele head tegema.
Aga uurime edasi, mida täpsemalt kliendid saama hakkavad. ETK juhatuse esimehe Kati Kusmini sõnul nende eesmärgiks laiendada püsiklientidele pakutavate teenuste valikut ja mugavust igapäevaste tehingute sooritamisel. „Teine põhjus on ikkagi turg ning tihe konkurents kaubandusettevõtete vahel, kus tuleb ennast nähtavaks teha. Kliendile on vaja pakkuda midagi, mida kliendil on vaja ning teha seda teistmoodi kui teised,“ sõnas Kusmin. Seega, üsna tavaline lojaalsusprogramm, kuid krediitkaardi kastmes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jah, mujal maailmas on sellised kaubandusettevõtete oma krediit- ja maksekaardid üsna populaarsed. „Juba pangas töötades nägin ma sellel valdkonnal suurt potentsiaali ja turgu. Pankadel pole olnud otsest konkurenti ning hetkel on olemas ruum, kuhu selle uue maksekaardiga tulla,“ rääkis AS COFI juht, endine Hansapanga tippjuht Priit Põldoja.
Tõsi, Eestis ei ole kaubanduskettide omad krediitkaardid kuigi levinud – konkurendid, Kaubamaja-Selver tegutsevad koostöös Swedbankiga ning Stockmann Nordeaga. „Kuid need on kellegi teise huvid. Tahame ise juhtida ja hoida selle kaardi sisu, mis muudab asja efektiivsemaks ning ka odavamaks nii meile kui kliendile,“ sõnas Kusmin.
Esmapilgul tundubki, et ETK-COFI diilist võidavad justkui kõik osapooled. ETK saab lojaalseid kliente, COFI hulga tööd ja osa kasumist ning kliendid… oot, aga mis kliendid saavad? Soodsamad ostud? Kahtlane, kasum peab ju ka kusagilt tulema. Võimaluse kohalikust A&O poest oma tavapärase kaheliitrise boki järelmaksuga osta? Kindlasti tuleb sedagi ette, eelkõige sõltub krediidi kasutamine ju selle kulukusest – kui saad täna oma piima-leiva veidi soodsamalt kätte, kuid pead selle eest tuleval kuul kopsakat intressi maksma, kaob lojaalsusprogrammi mõte ju kliendi jaoks ära. Küll saab kaupmees aga väärtuslikud andmed, mida, millal ja kui palju keegi ostis, et talle siis otsepakkumisi tegema hakata. Aga need kõik on spekulatsioonid, ootame ära, mida täpsemalt pakkuma hakatakse.
Üks on aga kindel – laenuturul läheb rebimiseks. Alles see oli, kui tarbimislaenude turule sisenes Elion. „Äripäeva arvates peaksid laenu andvad asutused, eriti pangad, Elioni tegevusel nüüd erilise hoolega silma peal hoidma. Sest eks olegi kõikse hullem, mis ühe ettevõtte jaoks juhtuda saab, ühe tugeva konkurendi turuletuleku mahamagamine,“ kirjutasime oma juhtkirjas 10. novembril 2010. Ja täna peavad Eestis tegutsevad pangad me meelest veelgi tähelepanelikumalt turgu jälgima hakkama.
Autor: 1185-aripaev

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele