• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 2250,29%38 598,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,27
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 2250,29%38 598,75
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,27
  • 30.08.12, 12:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuulun uhkelt kolmandasse Eestisse

Olen uhkelt osa kolmandast Eestist ehk kuulun selle 30% hulka, kes ei tea ega tahagi mingitel teemadel midagi teada. Selle poole võiks teisedki püüelda, arvab Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.
Ma ei tunne meelehärmi kolmapäeval Äripäevas ilmunud Marek Reinaasi kolumnis välja toodud hoolimatusse inimrühma, vähemusse kuulumise tõttu. Vastupidi, iga terve ja mõistlik inimene peaks hoopis püüdlema selle poole, et enamusel teemadel sinna vähemusse kuuluda.
Kõigega kursis olek, või püüd selle nimel, ajaks inimese hulluks. Seda enam, et iga päev lisanduvat uut on üha rohkem ja rohkem – sündmused, saavutused, uued tooted, tülid, kohtuasjad, skandaalid, arengud jne.
Tehnoloogiate arengute abiga kaasneb seetõttu ka rohkem müra – pseudouudised, jõuetuks tegevalt dramaatilised-emotsionaalsed pealkirjad, kundesid jahtivad turundussõnumid ning PR-töötajate töö tulem. See kõik otsib teed ka inimesteni – ajakirjanduse, reklaamide, sotsiaalmeedia, suust-suhu suhtluskanalite kaudu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Et selles virvarris tervet mõistust säilitada, tuleb teha valikud. Enam pole lihtsam välistada, millega ma seotud olla ei taha. Lihtsam on välja valida see, mis mind puudutab, mis on oluline.
Ma ei tea tõusvate ja tuhmuvate uute staarikeste nimesid või kellega nad kohtavad, mis tõugu koera kaenlas tassivad, mitu uut mudelit tõi välja Nokia-Samsung-keegi kolmas, milline on selle suve kuumim grilltoode või mille üle mitu toidutootjat logo juures jälle vaidlevad.
Samas vaatan, et mu elu läheb selle teadmatuse kiuste edasi. Valin ajakirju-ajalehti, millega end toimuvaga kursis olla lasen, kasutan aastaid vana ja ülilihtsat mobiiltelefoni, mis helistab ja saadab sõnumeid, poes laon korvi juba tuntud-proovitud maitseid, sest uuega kurssi viimine nõuab vahel nii palju energiat ja aega, et ei jaksa seda endast ammutada.
Õhtul lähen teen hoopis miski jooksu-rattatiiru, et päeva jooksul minu poole teele saadetud infouputusest selge peaga välja tulla. See tundub mõnel päeval üks vähestest asjadest, mis minu kontrolli all ja otsustada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele