Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ÄP: Gigant rõõmustab tarbijat

    Kas kohvikukett Starbucks tuleb Eestisse nüüd või hiljem, pole tähtsaim. Tähtis on, et maailma suurimad ettevõtted on Eesti maailmakaardilt üles leidnud ja peavad seda turvaliseks paigaks, et siia investeerida.

    Äripäeva hinnangul on igal juhul tervitatav konkurentsi teravnemine Eesti turul, mille üle ilma tuntud tegijate sisenemine nii või teisiti kaasa toob. See sunnib teisi turul toimetajaid oma äristrateegiat ja kliendisuhteid kriitilise pilguga üle vaatama, mis saab tarbijale kokkuvõttes ainult võitu tähendada. Valikuvõimaluse suurenemise ja tekkiva hinnasurve üle rõõmustavad kunded ükskõik mis vallas, olgu tegemist kohviku, rõivamüüja või mööblitootjaga.
    On loomulik, et hästi läheb sellel, kes suudab oma väärtused kohapealsele kliendile lähedaseks teha ning kelle pakutava toote-teenuse hinna ja kvaliteedi suhe on tarbijale meelepärane. Peale selle loovad suured ettevõtted Eestis töökohti ning täidavad maksulaekumiste kaudu riigikassat.
    Starbucks on konkurendina kõva pähkel. Viimastel aastatel kogu maailmas tegevust jõudsalt laiendanud ettevõte plaanib sel aastal avada kaheksasada uut kohvikut üle maailma, sh maades, kus traditsiooniliselt kohvile teed eelistatakse. Vaatamata üleilmsele majanduskriisile on Starbucksi käive viimastel aastatel kasvanud 12 protsendi ümber aastas ning kaubamärgi väärtuseks hinnatakse 1,4 miljardit dollarit.
    Erakordselt laia rahvusvahelise kogemusega, pikaajalistele kliendisuhetele orienteeritud ettevõte, mis tähtsustab samavõrd usalduslikku lävimist tooraine tootjate ja tarnijatega, võiks ilmselt kohalikul turul nii mõnelegi vähemate kogemustega tegijale väärtuslikke õppetunde anda. Mida ta kord kohale jõudnuna juba pelgalt oma olemasoluga ilmselt teebki.
    Starbucksile on lähedane ka Eesti turul seni üsna vähe esindatud õiglase kaubanduse idee, mis vahest just tänu sellele ettevõttele võib ka Eestis tasapisi kõlapinda leida. Globaliseerumisvastased jällegi, kes on Eestis üsna loiud, võiksid aga leida tänuväärse paiga meeleavaldamiseks.
    Kummaline on ehk see, et kõik tänased turuosalised endale võistleja saabumise olulisusest aru ei anna. Coffee Ini esindaja arusaam oma võimalustest turuolukorra otsustava muutuse korral on pehmelt öeldes kummastav. Tegemist võib siiski olla esialgse, emotsiooni pealt tulistatud väljaütlemisega, mis asjaolude enesele teadvustamise järel muutub. Ka Baltika juht Meelis Milder väitis esimese hooga, et H&M ei ole Baltikale üldse mingi konkurent, hiljem korrigeeris ta öeldut.
    Et Starbucks ise esimese hooga Eesti turule sisenemist kinnitama ei kiirusta, on ootuspärane. Samamoodi oli lugu H&Mi ja Subwayga, nõnda on Ikea ja Giganttiga: Eestisse tuleku kuuldused käivad ees, lõplikud kinnitused kohalejõudmise ja paigalejäämise kohta tulevad natukene hiljem.
    Majanduse arengule tervikuna on rahvusvaheliste suurfirmade kohalolek kasulik, tõendades siinse keskkonna usaldusväärsust ja stabiilsust. Seal, kus suured juuri ajavad, on alati kohta ja tegutsemisvabadust ka keskmistele ja pisikestele. Viimaste süngete aastate järel on iga välisinvesteering väga hea märk.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.