• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 09.05.24, 15:13

Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?

Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Pilt on illustreeriv
  • Pilt on illustreeriv
  • Foto: DPA/Scanpix
Madar tõdes Äripäeva raadio saates „Autojutud“, et liiklusreeglid on pandud paika pigem kesiste oskustega autojuhtide järgi, kuid liikluses osalevadki ääretult erineva käitumisega juhid ning osavamad roolikeerajad peaksid kasutama oma kogemusi selleks, et ohtlikke olukordi vältida. Kiiruse valik on selle juures väga tähtis, ehkki sugugi mitte ainus komponent.
Autosaates keskendutigi nn sõiduentusiastidele, keda võib pidada mitmes aspektis eeskujulikeks liiklejateks, aga kes kipuvad lubatud sõidukiirusega pahuksisse minema. Saatejuht Karl-Eduard Salumäe näitlikustas asja väljamõeldud 35aastase Markoga, kes tunneb auto juhtimise kunsti vastu detailideni huvi, kuid ei näe suurt kurja kurvilisel kõrvalteel kiiresti sõitmises. Kas niisugune Marko on Madari meelest kokkuvõttes probleem või mitte, seda kuuleb saatest.
Ühtlasi arutleti selle üle, miks Eesti liiklusturvalisus tammub hukkunute arvu poolest juba viis aastat paigal ning milliste võtetega võiks õnnestuda teha järgmine kvalitatiivne hüpe. Indrek Madar leiab, et seniste meetoditega jääb uus läbimurre sündimata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisaks selgitab Madar, miks Tallinnas Kaarli puiesteel kehtestatud 30 piirang on tema hinnangul üle pingutatud, miks ta ei poolda mõtet piirata autode kiirust elektrooniliselt nii, et üle lubatu need ei lähegi, ning missugusest ohutu sõidu põhireeglist pole Eesti autojuhid justnagu kuulnudki.
Kas raskevõitu jalaga „auto-Marko“ on liikluses probleemiks?
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele