• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,24
  • 11.04.24, 14:38

Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu

Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Volkswagen Golfi kaheksa põlvkonda
  • Volkswagen Golfi kaheksa põlvkonda Foto: Volkswagen
Volkswagen oli 1970ndate alguseks parajas kahvlis. Rahvaauto margile aluse pannud Põrnika globaalne menu oli teinud sellest Lääne-Saksa majandusime sümboli, kuid nüüd võis Volkswageni kogu Põrnika tehnikal põhinevat mudelivalikut täiesti iganenuks pidada ning ettevõte kaotas raha. Ühtpidi oli selge, et õhkjahutuse ja tagaasetusega lamamootorite kasutamine on ajast ja arust, ent senimaani oligi Volkswagen ainult selliseid autosid valmistanud. Niisugune tehniline lahendus oli osa firma identiteedist.
Seda tähelepanuväärsem on, et juba sama kümnendi keskpaigaks oli Volkswageni palett turu kaasaegsemaid, sest see koosnes mitmest modernse konstruktsiooniga – see tähendab põikiasetusega rida-tüüpi eesmootori ja esirattaveoga – mudelist. Põrnika välja vahetanud Golf ei olnud esimene moodsa malliga Volkswagen, küll aga ülekaalukalt populaarseim.
Praeguseks on 8. põlvkonnani jõudnud Volkswagen Golfi tehtud kaheksas eri riigis kokku üle 37 miljoni eksemplari. See on ajaloo enimtoodetud Euroopa auto ning üks levinumaid autosid üldse.
Äripäeva raadio autoteemalise saatesarja „Autojutud“ saates arutleb saatejuht Karl-Eduard Salumäe koos autoajakirjanik Tõnu Korroliga selle üle, mis on olnud Golfi edu võtmeteks. Ühe järeldusena kõlab, et Golf on olnud pikka aega hea auto mõõdupuuks ja suutnud nii mõnigi kord kallimadki neljarattalised üle sõita. Praeguse põlve Golfi ei pea saates osalejad aga sugugi kõige säravamaks.

Seotud lood

Saated
  • 15.02.24, 14:34
Ferrari asutaja lugu: kuidas hiilgav manipulaator lõi ikooni
Äsja eesti keeles ilmunud Enzo Ferrari biograafia maalib ilmselt maailma kuulsaima sportautomargi loojast sünge pildi, sellesama raamatu põhjal valminud värske film portreteerib teda oluliselt meeldivama inimesena. Kus on tõde?
Saated
  • 16.03.23, 14:35
Saab on kadunud markide maal kõike muud kui üksi
Ütled "kadunud automark" ja eestlane mõtleb – Saab. Ent kõige kaduviku teed läinud autotootjate nimekiri on tohutult pikk ja põnev.
Saated
  • 18.01.24, 14:24
F1 ajaloo uuendusmeelseim tiim oli …
Ferrari on vormel 1 sarja aegade edukaim ja mõnes mõttes olulisim võistkond, ent innovaatilisuse poolest ei mahu see omaaegse Lotusega isegi samasse lausesse.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele