• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.04.24, 14:38

Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu

Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Volkswagen Golfi kaheksa põlvkonda
  • Volkswagen Golfi kaheksa põlvkonda
  • Foto: Volkswagen
Volkswagen oli 1970ndate alguseks parajas kahvlis. Rahvaauto margile aluse pannud Põrnika globaalne menu oli teinud sellest Lääne-Saksa majandusime sümboli, kuid nüüd võis Volkswageni kogu Põrnika tehnikal põhinevat mudelivalikut täiesti iganenuks pidada ning ettevõte kaotas raha. Ühtpidi oli selge, et õhkjahutuse ja tagaasetusega lamamootorite kasutamine on ajast ja arust, ent senimaani oligi Volkswagen ainult selliseid autosid valmistanud. Niisugune tehniline lahendus oli osa firma identiteedist.
Seda tähelepanuväärsem on, et juba sama kümnendi keskpaigaks oli Volkswageni palett turu kaasaegsemaid, sest see koosnes mitmest modernse konstruktsiooniga – see tähendab põikiasetusega rida-tüüpi eesmootori ja esirattaveoga – mudelist. Põrnika välja vahetanud Golf ei olnud esimene moodsa malliga Volkswagen, küll aga ülekaalukalt populaarseim.
Praeguseks on 8. põlvkonnani jõudnud Volkswagen Golfi tehtud kaheksas eri riigis kokku üle 37 miljoni eksemplari. See on ajaloo enimtoodetud Euroopa auto ning üks levinumaid autosid üldse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Äripäeva raadio autoteemalise saatesarja „Autojutud“ saates arutleb saatejuht Karl-Eduard Salumäe koos autoajakirjanik Tõnu Korroliga selle üle, mis on olnud Golfi edu võtmeteks. Ühe järeldusena kõlab, et Golf on olnud pikka aega hea auto mõõdupuuks ja suutnud nii mõnigi kord kallimadki neljarattalised üle sõita. Praeguse põlve Golfi ei pea saates osalejad aga sugugi kõige säravamaks.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast sai hea auto mõõdupuu
00:00

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele