Kuna soomlaste lennukiga reisimisel on kindlad piirid, siis suurim potentsiaal on peibutada kolmandaid riike suunama oma transiitlennud läbi Helsingi. Finnairi tuludest annavad läbilennud juba 41 protsenti. Transiitlennukontseptsiooni on pidevalt edasi arendatud ning nüüd püütakse seda täiendada kogu Põhja-Euroopat katva turismiteenindusega.
Soome lennuamet on viie aasta jooksul investeerinud Helsingi lennujaama ajakohastamisse ligi miljard marka. Lennujaama laiendamine on käinud järkude kaupa. Uus rahvusvaheliste lendude terminaal valmib 1996. a oktoobris ja see on mõeldud eelkõige transiitreisijatele.
Helsingi lennujaama juhataja Heikki Hänninen on veendunud, et siis jõuab Helsingi lennujaama teenindustase Euroopa tippklassi. Helsingi soodne geograafiline asend, mõõdukas ummikuteta lennuliiklus, stabiilsed ilmaolud ja uute karmimate kolmanda kategooria nõuete täitmine muudavad Helsingi lennujaama suurepäraseks transiitlennukeskuseks, tõdeb Hänninen.
Lühim tee Põhja-Ameerika idarannikult Jaapanisse, Hiinasse ja Singapuri käib Helsingi kaudu. Reis Austraaliast Tokio ja Helsingi kaudu Kesk-Euroopasse kestab 22 tundi, samal ajal kui Kagu-Aasia ja Lähis-Ida kaudu kestab sama reis 30 tundi.
Kui Kesk-Euroopas on lennuliiklus üle koormatud ja hilinemised on tavalised, siis Põhja-Euroopas lennuruumi jätkub ja tunglemist ei ole. Lisaks on kulude tase Helsingis Euroopa üks madalamaid, rõhutas Hänninen.
Uues transiitreisijate terminaalis avatakse Finnairi tütarfirmale Nordic Hotels kuuluv hotell, kus peatumiseks ei ole senisest erinevalt vaja läbisõiduviisat.
Helsingi lennujaama külastas 1992. aastal 148 585 transiitreisijat ja 1994. aastal juba 225 511 transiitreisijat. Selle aasta üheksa kuuga on nende arv kasvanud 11 protsenti.
Kui seni moodustavad transiitreisijate põhihulga Põhja-Ameerika ja Kaug-Ida vahel sõitjad, siis edaspidi tahab Helsingi vastu võtta järjest rohkem neid, kes Põhja-Ameerikast ja Kaug-Idast saabuvad Põhja-Euroopasse, mille all Soome käsitab Põhjamaid, Venemaa lääneosa ja Balti riike ning kus kokku elab 60 miljonit inimest.
Idee on luua tihe koostöö lennujaama, lähimaakondade, hotellide, laeva- ja bussifirmade ning teistega. Juba praegu pakutakse lennureisijatele laevasõitu Läänemerel või Tallinna linnaga tutvuma ja Estoniat külastama. KL
Seotud lood
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.