«Praegu on meie kätes üsna palju -- see kuidas PR-professioon Eestis välja nägema hakkab.»
Sündinud: 22. veebruar 1966.
Abielus, üks poeg.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Haridus: 1992 lõpetas cum laude Tartu ülikooli filosoofia teaduskonna ajaloo ja filosoofia erialal.
1992. aastast alates Tartu ülikooli filosoofia teaduskonna magistrand.
1993 stazeeris Bergeni ülikooli filosoofiateaduskonnas.
1993 PR-koolituskursused Eesti erastamisagentuuri jaoks.
Karjäär: 1991--1993 Tartu õpetajate seminari filosoofia ja sotsioloogia õppejõud.
1992--1993 Eesti Akadeemilise Filosoofia Seltsi esimees.
1993 Tartu ülikooli filosoofiateaduskonna assistent.
1994 EEA avalike suhete osakonna juhataja.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Novembrist 1994 ASi Hill and Knowlton Eesti tegevdirektor.
1994. aastast alates Eesti kõrgema kommertskooli filosoofia ja PR-õppejõud.
Septembrist 1995 Tallinna pedagoogikaülikooli PR-õppejõud.
Ameti kujundaja «Laiskus teatud viisil kaitseb inimest pideva töötamise eest üle oma võimete,» ei nõustu suhtekorraldusfirma Hill and Knowlton Eesti tegevdirektor Peep Mühls talle etteheidetud maksimalismiga. «Näiteks kuulan palju klassikalist muusikat, millel pole seost igapäevase eluga ja mis laseb tunda, et inimeseks olemisel on ka teisi väärtusi kui ainult töö ja rutiin. Inimene jääb inimeseks. Kuigi mulle meeldib korrastatus, ei ole ma pedant.» Suhtekorraldaja nendib, et kõike tuleb teha väärikalt ja kvaliteetselt, teatud oludes on ka ?ikk olemine tähtis. Tema juhitud kontor tunnistati aasta algul Londoni peakorteris toimunud koosolekul kõige edukamaks Hill & Knowltoni uus-operatsiooniks. Mühls lisab, et tegelikult käivitati firma Eestis Helsingi kontori initsiatiivil, kuna peakoreris projekti edusse eriti ei usutud.
Samas levivad jutud, et Mühls kavatseb firma sinnapaika jätta. «Üks kommertspank, kes seda kuuldust levitas, jäi hiljaks,» tõrjub Mühls. Ta on küll palgatööline, aga seda põhjusel, et Hill & Knowltoni strateegia ei näe ette mitme omaniku olemasolu. Ometi käivad mingid läbirääkimised Mühlsi motivatsiooni tõstmiseks. Mühls ei kahtle, et kui ta teeks Hill & Knowltoni kõrvale oma PR-firma, läheks tal poole aasta pärast vägagi hästi, ent ta eelistab Hill & Knowltoni Balti keti rajaja ametit. Ta on pannud tööle kontori Riias ning liigub Vilniuse, Peterburi ja Moskva suunas. «Venemaal alustame tegevust välissuhete korraldamisega erastruktuuridele, kes on tõsiselt huvitatud headest kontaktidest, ning tegeleme ka Venemaale investeeringute ligimeelitamisega,» teatab Mühls.
Prioriteet jääb siiski Eestile. Seni soovisid kliendid põhiliselt, et firma korraldaks nende suhteid meediaga, 1996. aasta suundumusena märgib Mühls turunduskommunikatsiooni. See, kuidas olla edukas ja läbilöögivõimeline rahvusvahelisel turul, on teenus, mida PR-firma Eesti ettevõtetele pakub. Oluliste tulevikuvaldkondadena nimetab Mühls keskkonna ja tervisekaitse küsimusi. «Tervisesse investeerimise aeg hakkab varsti kätte jõudma,» näeb Mühls ette väärtusteketi -- kodu, riided, auto -- pikenemist. PR-firma juht leiab, et elanikkonna edukas kiht elab üle oma võimete teadmisega, et edukus jätkub, ja kavatseb asjadesse, mis on kõrge lennu aluseks, investeerida alles tulevikus.
Mühlsi ennastki huvitavad suuresti tööd ja firmat puudutavad investeeringud. Riskivaba 15 000kroonist asutamiskapitali on kavas enne äriregistrisse kandmist suurendada 250 000 kroonini. Küsimuslele, kuidas ta hindab firma turuväärtuse kasvu aasta jooksul, vastab Mühls: «Pole signaale, et see oleks langenud. Pärast aastast eksisteerimist tõstsime oma teenuste hindu koefitsendiga 1,8. Nii et oleme opositsioonis nii teenuse ostjate kui konkurentidega.» ASi Hill & Knowlton Eesti 1995. a netokäive oli 2,7 miljonit krooni.
Tulevikku kiigates sõnab suhtekorraldusfirma juht, et eneseanalüüsis tuleks ära hinnata oma töö pingeline ja efektiivsusperiood. «Annaks jumal, et tunnen ära, mil lagi on saavutatud.» Mühls ei eita huvi teistegi valdkondade vastu: «Miks mitte minna poliitikasse, kuid mulle ei meeldiks poliitikas olla inimene, kelle materiaalne heaolu sõltub põhitegevusest, sest sõltuvus teeb poliitiliselt väga haavatavaks.»