Firma Alpro-II tegevdirektor Elvar Alasi kinnitas, et nende firma finantseeritava metalliterminaali projekt on endiselt jõus ja see realiseerub kindlasti. Ta ütles, et täpsemalt saab seda kommenteerida alles kahe nädala pärast. «Praegu on liiga palju lahtisi otsi,» teatas Alasi. Tema sõnul on probleemid seotud ka poliitikaga.
Äripäeva andmetel on värvilise metalli terminaali rajamisest Eestisse huvitatud ka Uurali värvilist metalli tootvad firmad. Alasi sõnul on Alpro-II terminaali ehitamise plaan seotudUurali metallitöösturite analoogse plaaniga.
Kopli sadama direktor Aleksei Skokov kinnitas, et värvilise metalli terminaali rajamise äriplaani käidi möödunud aasta lõpul arutamas Moskvas Alpro peakorteris, kuid seal lükati äriplaan tagasi ja raha terminaali ehitamiseks ei eraldatud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Skokov rääkis, et Alpro tõi üheks projektist äraütlemise põhjuseks värvilise metalli nõudluse vähenemise Lääne-Euroopa turul. «Alpro otsustas müüa oma metalli Aasia riikidesse ning nad leidsid selleks sobivamad transiidikanalid kui Eesti,» märkis Skokov.
Skokovi sõnul praegu Kopli sadamal Alproga mingeid sidemeid pole. Samas otsustas Kopli sadam tema sõnul terminaali oma jõududega aasta lõpuks valmis ehitada.
Ühes varasemas intervjuus ütles Alpro-II tollane projektijuht Sergei Trifonov, et metalliterminaali projekti maksumus võib küündida kuni 25 miljoni dollarini.
Trifonovi sõnul vahendas Alpro-II möödunud aastal Eesti kaudu kuus kuni 20 miljoni krooni eest värvilisi metalle, mis on 75 protsenti Eestist aastas läbiveetavast 100 000 tonnist värvilisest metallist. Firma Alpro on Sojanski alumiiniumitehase suurosanik.