• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.05.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennufirmad on tuleviku suhtes optimistlikud

Esimest korda pärast 1989. a on Euroopa lennufirmad taas kasumis.
Euroopa lennufirmade assotsiatsioon AEA, mille liikmeks on 25 Euroopa suurimat lennufirmat, teatas, et tegevusharu 1995. aasta kasum ulatub üle ühe miljardi dollari. Juurde loodi 9000 uut töökohta.
Teine hea sõnum on see, et reisiliiklus on Euroopas keskmiselt 4,7 protsendi võrra elavnenud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kasvule on 28 protsenti lisanud Rootsi ja Soome kuulumine Euroopa Liitu.
Rekordiliselt kõrge oli lennukite täituvus -- 70 protsenti. Euroopa lennufirmadele kuulub 57 protsenti transatlantilisest turust. Tegemist on turuosaga, millist pole nähtud kaheksakümnendate aastate algusest saadik.
Põhilisteks kasumi tinginud teguriteks on kulude arvel säästetud summad ning produktiivsuse kasv.
Oma osa on ka intressimäärade alanemisel, mis tõid kaasa varasemate võlgade odavnemise.
Veel üks märk lennufirmade optimismist on suurenenud lennukitellimused. 1996/97 aastaks on tellitud 164 uut, peamiselt väiksemat reaktiivmootoriga lennukit.
Kõik ei ole aga nii roosiline, kui esialgu paistab. Aasta kasum on vaid piisk meres viimase viie aasta 54,4 miljardi kroonise kahjumi kõrval.
Samuti on miljardilise kasumi taga lennufirmade väga erinevad individuaalsed tulemused. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele