Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudtee otsib raha Eesti Raudtee taotleb esimest suurlaenu

    Eesti Raudtee infrastruktuuridirektori Kaido Simmermanni sõnul kirjutati laenu eellepingule Euroopa investeerimispangaga ( EIB ) alla eelmise aasta lõpus.
    Tema ütluse kohaselt on 240 miljoni kroonine laen sihtsuunitlusega ning ette nähtud Tallinna--Narva raudtee ligi 60 kilomeetri kapitaalremondiks kolmes lõigus. Sellest 20 kilomeetrit uuendatakse rööpaid.
    Simmermanni sõnul annab projekti elluviimiseks EIB 50 protsenti rahast, ülejäänu tuleb Eesti riigil endal finantseerida. Ta ütles, et 240 miljoni kroonine laen võetakse 18 aastaks. Laen makstakse välja kuni kümne osamaksena summas 15--45 miljonit krooni.
    Kaido Simmermann ütles, et tegemist oleks seni kõige suurema Eesti Raudtee võetava välislaenuga.
    Seni on raudtee ainsa välislaenu, ligi 85 miljonit krooni, võtnud kaks aastat tagasi vedurite diiselmootorite remondiks.
    Simmermann ütles, et EIB ja teised investorid seavad edasiste laenude puhul tingimuseks, et lõpetatakse reisijateveo ristsubsideerimine raudtee teiste tegevusharude arvel, mida tehakse igal aastal ligi 100 miljoni krooni ulatuses.
    Tema ütluse kohaselt tuleks riigi ja raudtee vahel sõlmida leping, kus riik ostab reisijate vedamise teenuseid.
    Kui arengukava elluviimine õnnestub, suudab Eesti Raudtee Simmermanni sõnul laenu tähtajaks EIB-le tagasi maksta. EIB laenust sõltub, kas Eesti Raudtee on tulevikus võimeline edukalt osalema turul, kus veetakse aasta jooksul ligi 50 miljonit tonni transiitkaupu.
    EIB on planeerinud, et antud laenu eest on võimalik teha remonditöid 60 kilomeetri osas. «Kui meile laekuvad konkursside käigus soodsad pakkumused ning kui veidi kokku hoida, võiks töid teha ka rohkem kui 60 kilomeetri ulatuses,» lisas ta.
    Simmermanni sõnul on EIBga saadud kokkulepe, et projekteerimisega seotud küsimusi hakatakse lahendama juba enne laenulepingule allakirjutamist ning selle kulud tasutakse laenust.
    Tänaseks on raudtee korraldanud projekteerimise osas rahvusvahelise konkursi, kuhu laekus seitse pakkumust ning mille tulemused peaksid selguma lähiajal.
    Simmermann peab oluliseks, et laenu saadakse kasutama hakata alates sellest suvest, sest siis saab kogu laenuga seotud äriplaani korrapäraselt ellu viia. Seni, kuni laenuprojekti realiseerida ei saa, tuleb raudteel tänavu sellesse lõiku ohutu liikluse tagamiseks investeerida ligi üheksa miljonit krooni.
    Simmermanni sõnul loodetakse järgmise aasta alguses korraldada rahvusvaheline konkurss ehitusfirma leidmiseks.
    Rahandusministeeriumi rahvusvahelise koostöö osakonna juhataja Agathe Dalton ütles, et Eesti Raudtee on tänaseks taotlenud ühe välislaenu võtmist just EIB-lt. Tema sõnul on laen praegu läbivaatamisel riigikogu majanduskomisjonis.
    Dalton ütles, et kui majanduskomisjonis mingeid ootamatuid probleeme ei teki, loodetakse laenulepingule juunikuu lõpus alla kirjutada. Tema ütluse kohaselt on allakirjutamiseks juuni lõpus ministeeriumil kokkulepe ka EIBga.
    Seaduse järgi peab selliste laenude puhul riigikogu andma valitsusele volituse laenulepingule allakirjutamiseks.
    Käesoleva aasta esimese aprilli seisuga on Eesti võtnud ja garanteerinud välislaene viie miljardi krooni suuruses summas.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.