• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,22%45 002,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,61
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,22%45 002,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,61
  • 31.07.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Brüssel maksuvaba kaubanduse vastu

Euroopa komisjon teatas, et ei näe põhjust liidusisese tax-free kaubanduse kontsessioonide pikendamiseks pärast 1999. a. Tagasi lükati ka ettepanek tõsta kaupade väärtust, mida Euroopa Liidu riikides reisijatel on võimalus käibemaksuvabalt osta.
1992. a hääletasid Euroopa Liidu rahandusministrid üksmeelselt maksuvaba kaubanduse lõpetamise poolt. Esialgsete plaanide kohaselt pidi tax-free kaduma juba 1993. aastal koos ELi sisepiiride kaotamisega, kuid 100 000 töötaja ning 5,6 mld dollarilise aastakäibega sektor võitles välja kuueaastase üleminekuaja.
ELi siseturu volinik Mario Monti leiab, et soodustust ei tohiks pikendada ning seega peaks tax-free kaubandus 15-liikmelise bloki sisesel territooriumil kaduma alates 1. juulist 1999. Monti väitis, et tax-free kaubandus eirab vaba konkurentsi reegleid ning on diskrimineeriva iseloomuga, kuna maksuvaba kaupa müüakse lennujaamades, lennukites ja reisipraamidel, kuid mitte rongides.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eurotunnel on korduvalt avaldanud rahulolematust, et ei saa maksuvaba kaupa müüa, kuna alustas tegevust pärast 1992. a. Rongifirma väidab, et kui samal ajal võimaldatakse konkureerivatel laeva- ja lennufirmadel maksuvaba kaubandust jätkata, võrdub see 100 miljoni naelase aastasubsiidiumi eraldamisega.
Pealegi ei ole maksuvaba sildi all müüdavad kaubad alati maksuvabad ning ostja tasub käibemaksu ise seda teadmata.
Tax-free kaubandusega tegelevat kaubandussektorit esindav organisatsioon International Duty Free Confederation kavatseb komisjoni seisukohad vaidlustada ning jätkata koridoritööd maksuvaba kaubanduse säilitamiseks.
Organisatsioon hoiatab töökohtade kadumise ja piletihindade tõusu eest.
Tax-free kaubandust saab kaotada üksnes 15 liikmesriigi valitsuse nõusolekul. AP-BNS-FT

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele