Enn Rohula kinnitusel on Inreko Laeva ASi tiiburlaevad Laura, Liisa ja Jaanika võlgade katteks panditud Merita pangale tiiburite ostmiseks võetud laenu katteks. Rohula on pidanud Merita pangaga pikemat aega läbirääkimisi tiiburlaevade refinatseerimise ehk tiiburite väljaostmistähtaja ja maksegraafikute pikendamise üle, mis vähendaks Inreko Laeva ASi tehtavaid igakuiseid tagasimakseid Merita pangale. Kolme tiiburlaeva refinantseerimine on vajalik Inreko Laeva ASi majanduslike raskuste tõttu.
Enn Rohula kinnitas, et Inreko Laeva AS soovib refinantseerida ka reisiparvlaeva Vana Tallinn. Selleks on Rohula kinnitusel veel palju vaba ruumi ning seda on võimalik teha. Vana Tallinn sõidab kaubamärgi Tallink all, mis kuulub operaatorfirmale Hansatee. Inreko Laeva ASil on 12,75% Hansatee aktsiatest.
Rohula sõnade kohaselt on juba tänaseks selgunud, et Vana Tallinna refinantseeritakse. «Kogu asja juriidiline vormistamine võtab lihtsalt veel veidi aega,» märkis Rohula.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Rootsi reederfirmalt Nordström & Thulin Vana Tallinna väljaostmiseks moodustatud sündikaati hakkab koos Tallinna Pangaga kuuluma ka Merita pank. Mõlemad pangad aitasid Inreko Laeva ASil Vana Tallinna liisimist finantseerida.
Vana Tallinna refinantseerimiskava sõlmitakse Tallinna Panga moodustatava sündikaadiga. Plaani kohaselt pikendatakse Inreko Laeva ASi senist 2,5aastast Vana Tallinna väljaostutähtaega viiele aastale, kinnitas Rohula.
Tallinna Panga juhatuse esimees Rait Lukas kinnitas, et Tallinna Pank laevandusega otseselt tegelemisest ei huvitu ning Inreko Laeva ASi raskustesse sattumine pole panga huvides.
Nii tiiburite kui Vana Tallinna refinantseerimine on mõeldud Inreko Laeva ASi makseraskuste ületamiseks. Praegu on Inreko Laeva ASi ja kolme tiiburi ning Vana Tallinna finantseerijate vahel sõlmitud lepingud, mille kohaselt kasvõi ühe Inreko Laeva poolse regulaarmakse tegemata jätmisel lähevad laevad liisijale. Vana Tallinna puhul on liisija Tallinna Panga sündikaat, tiiburite puhul Merita pank.