Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas toetate selle erastamist?

    Ma arvan, et miks ka mit-te. Kuid on selge, et erafirmad ei hakka parkimist korraldama entusiasmist, vaid sellepärast, et kasumit teenida. Linn peaks kirjutama erafirmale täpselt ette, mismoodi parkimist peaks korraldama ja lepib kokku ka raha tingimused.
    Kuidas Tallinna linna parkimist on võimalik paremaks muuta? Parkimise korraldamine on valus probleem. Iseküsimus on muidugi, kas seda saab teha viisakamalt, vähema lärmiga jne. Kuid kui ma täpselt teaksin, kuidas parkimist paremini korraldada, hakkaksin ma linnapeaks.
    Parkimismaja on pikaajaline investeering ja toetav investeering. Parkimishoone iseenesest lähema viie aasta jooksul mingi hiilgav sissetulekuallikas ei ole. Kuid teisest küljest, ilma parkimishooneta ei saa äripindu välja üürida. Suurtest büroo ja kaubandushoonetest pole kasu, kui pole autot kuhugi panna. Parkimismajade ehitamine peab tulema erainitsiatiivist ja kindla suunitlusega. Lihtsalt ühe parkimismaja ehitamine keset linna on suur risk, ja et inimesed hakkavad seda kasutama, on ebatõenäoline.
    Kui me räägime erasta-misest, siis mida me Valikas erastame. Kas need kolm-neli autot, paar arvutit või hakkame muutma linna kui haldusstruktuuri funktsiooni, andma tema funktsioone üle eraettevõtlusele. Tänasel hetkel tegeleb Valika ühe osaga linna liikluspoliitikast, s.o parkimise korraldamisega. Praktiliselt ta mingit kasumit ei tooda, kõik raha läheb linnale. Kui anname selle nüüd erastruktuuride kätte, siis vaevalt oskab keegi Tallinna linnas täpselt öelda, kui suure summa peale peaksime lepingu koostama. Lisaks tegeleb Valika parkimise kontrolliga ehk teisisõnu tähendab see ka inimeste karistamist, kes on rikkunud mingeid eeskirju. Mina aga ei kujuta ette, kuidas saaks erafirma inimesi karistama hakata.
    Ja mis juhtuks näiteks siis, kui sellel tänaval, mille kohta on eraettevõttega tehtud leping, tuleks tehnilistel põhjustel parkimine keelata. See tähendab ju eraettevõttele kahjumi tekitamist ja sellega ei nõustu ükski eraettevõte. Liiklus vajab sageli operatiivseid ümberkorraldusi ja neid on eraettevõttega tehtavasse lepingusse väga raske kirja panna.
    Muidugi võiks erafirma tegeleda näiteks piletite müügiga, see võiks tegelikkuses kõne alla tulla.
    Kuid lõppude lõpuks on ju vaja neist lehmakettidest Tallinnas lahti saada. Lahendus oleks võib-olla selles, et linnaeelarvesse raha panemise asemel peaksime laskma Valikal see raha investeerida. Esialgu võib automaatikasse tehtud investeering tunduda suur, aga paari aasta pärast oleks ta tagasi teenitud. Muidugi tekib sotsiaalne küsimus, mis saab neist inimestest, kes praegu nende kettide otsas ripuvad. Ja teine lahendus oleks see, et munitsipaliteet osaleks aktiivselt parkimismajade ehitamisel.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luureülem: Harkivi vallutamiseks oleks vaja 300 000 meest
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Slovakkia peaminister pole enam eluohtlikus seisundis
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.