Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pant ja Ruubel jõudsid kokkuleppele
Pandi sõnul saavutas ta eile Inreko Laevade juhatuse esimehe Henn Ruubeliga kokkuleppe.
Ta lisas, et kuigi Hansatee ja Inreko Laevad kirjutasid kokkuleppele alla, peavad selle heaks kiitma ka firmade omanikud Ühispank ja Tallinna Pank. Seetõttu ei saa Pandi ütlusel veel öelda, et kokkulepe on sõlmitud sajaprotsendiliselt.
Pant lisas, et kokkuleppe kohaselt jätkavad pooled lähipäevil läbirääkimisi Tallinna--Helsingi liinil sõitnud reisilaeva Vana Tallinna edasise saatuse suhtes. Ta ütles, et ei ole veel päris kindel, mis Vana Tallinnast edaspidi saab. Pant lootis, et Vana Tallinn hakkab taas sõitma Hansatee all.
Henn Ruubel ütles, et ta on kokkuleppe saavutamisega rahul. Kas Vana Tallinn hakkab tulevikus sõitma Hansatee, Inreko Laevade või täiesti uue operaatorfirma nime all, on Ruubeli sõnul raske vastata. Tema kinnitusel on laeva edasise saatuse üle otsustamiseks aega kuni detsembri alguseni, sest Vana Tallinn viibib seni remondis.
Hansatee ja Inreko Laevade tüli teravnes pärast seda, kui Inreko Laevad peatas 12. novembril reisilaeva Vana Tallinn liiklemise, tuues põhjuseks, et Hansatee pole laeva eest pikemat aega renti tasunud ja võlgneb Inreko Laevadele kokku 35 miljonit krooni.
Hansatee teatas seepeale, et hoopis Inreko Laevad on talle 16 miljonit krooni võlgu. Hansatee süüdistas Inreko Laevu selles, et nad jätsid omal ajal tasumata Vana Tallinna remondi eest ja selle arve oli sunnitud maksma Hansatee. Tegelikkuses aga poleks Hansatee kui rentnik pidanud seda rendilepingu kohaselt tegema, vaid remondi eest tulnuks tasuda laeva tehnilise seisukorra eest vastutaval Inreko Laevadel.