Mootor -- Kõigepealt kuulake, kuidas kostab ühe korraliku mootori mürin, siis oskate eristada, millised on normaalsed helid, millised mitte. Kui mootor suitseb, siis on see tavaliselt korrast ära, v.a kahetaktilised mootorid. Suitsevale mootorile tuleb tavaliselt teha suurem remont. Mootori käivitumine peab käima kergelt. Mootori töö tühikäigul peab olema ühtlane ja seda kohe, kui tühikäigule minnakse. Kui mitte, on viga klappides, sisselaske lekkes või karburaatoris.
Summuti -- See on üks oluline komponent, võib olla originaalosa või tarvik. Kui tegu tarvikuga, oleks hea originaal kaasa küsida. Kui see väliselt paistab korras olevat, kuid tekitab palju müra, ei kesta see kuigi kaua. Ka väiksemgi roosteauguke viitab peatsele suuremale lagunemisele. Üpris kallis varuosa.
Esikahvel -- Hoidke esiratas õhus ja liigutage esitelge, tõmmake ja tõugake. Kui see loksub, on viga kulunud kahvli puksides. Veenduge, kas kusagilt ei leki õli. Tähnilised amortisaatoritorud viitavad väga kulukale remondile. Vedrutage ratast üles-alla, kui kuulete kolkse, siis see üldiselt ei ole normaalne. Viga võib olla õli vähesuses, kuid ka amortisaatorites.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Juhtraua laagrid -- Tõstke esiratas õhku, keerake juhtrauda ühele ja teisele poole. Kui tunnete, et see liigub raskelt või astmeliselt, vajavad laagrid vahetamist. See läheb üsna kulukaks.
Rehvid -- Uued rehvid võivad maksta isegi kuni 4000 krooni. Niisiis -- kui rehvid on juba oma elu ära elanud, annab see võimaluse hinda alla kaubelda. Vaadake ka, kas rehvi servad on ühtlaselt kulunud, see näitab ka, kas rattad võivad rihist väljas olla. Eri tüüpi rehvide kasutamine ees ja taga toob kaasa raskendatud juhitavuse.
Sidur, käigukast -- Sidur peab lahutama kergelt. Libisemist saab kontrollida, kui suurel käigul proovida järsku kiirendada. Käigud peavad lülituma sujuvalt ja ei tohi välja hüpata. Loomulikult peaks mootori õli olema puhas. Augud õlikorgis ja näiteks pidurisadula poltides võivad viidata sellele, et rattaga on osa võetud võistlustest.