Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Raudteed on aega erastada kaks aastat

    Vastab teede- ja sideminister Raivo Vare

    Eesti Raudtee ümberkujundamine ja erastamine on seni kahjuks liiga kaua veninud ning täna oleme situatsiooni ees, kus rohkem enam mitte kuidagi venitada ei saa. Näiteks on tänaseks Eesti Raudteel tekkinud investeeringute nõudlus, mis on ületamas Eesti riigi võimalusi. Lisaks on ettevõttel mitmesuguseid probleeme, nagu näiteks reisijate arvu jätkuv kahanemine.
    Ümberkujundamise kavas ongi kirjas, kuidas teede- ja sideministeerium kui raudtee ala eest vastutav instants peab edaspidi käituma, lähtudes sellest, et kõige tähtsam infrastruktuuri objekt, maa, jääb edaspidi riigi omandusse.
    Operaatortegevus tuleb aga kindlasti anda erakätesse. Maailmapraktika näitab, et operaatortegevusega saavad efektiivsemalt hakkama eraoperaatorid. Riigi ülesanne on tagada, et eraoperaatoritel oleks selle tegevuse juurde vaba pääs, sest neid peab tulevikus olema mitu.
    Kava näeb ette järgmise kahe aasta jooksul loodavate tütaraktsiaseltside ja operaatortegevuse erastamist ning infrastruktuuri ümberkujundamist.
    Ma ei tahaks praegu teha veel lõplikke ja üheseid lahendusi. Selleks et leida juriidiliselt parimat lahendust, on praegu käimas juriidiline ekspertiis.
    Kahjuks on meil Vene Föderatsiooniga lennunduses veidi ebatavaline olukord, sest seni pole allkirjastatud 1993. aastal parafeeritud kahe riigi vahelist lennunduslepingut.
    Minu andmetel on lepingule alla kirjutamata, sest see on Vene Föderatsiooni välisministeeriumis kusagil kooskõlastamise ringil toppama jäänud. Seetõttu võib oletada, et tegu võib olla mõningate suuremate poliitiliste kaalutlustega.
    Praegu on Eesti lennuametil teise poole lennundusvõimudega kokkulepe, et riikidevaheliste lennundusküsimuste lahendamisel lähtutakse kuni lepingu allkirjastamiseni just sellest lepingust.
    Nüüd on Aeroflot Eesti Lennukompanii näol saanud koostööpartneri. Peale selle on lennundusalases lepingus kirjas, et konkreetsel liinil lendavad mõlema riigi rahvuslikud lennukompaniid peavad lendama pariteetsetel alustel. Seega võib ka Aeroflot nõuda endale nelja lendu nädalas, mis aga kahjustaks teisalt jälle Estonian Airi huve, sest lennukite täitumus alaneb.
    Seetõttu on oluline, et ükskõik millise otsuse tegemisel tuleb juriidilised küsimused väga täpselt paika panna. Põhimõtteliselt saab selles küsimuses lahenduse leida lennuamet.
    Kuna Maersk Airi juhatus pidas Eestis väljasõiduistungi, oli tegu tavalise tutvumisvisiidiga, kus pooled informeerisid teineteist oma huvidest ning me arutasime ka edasisi koostööplaane. Mingeid kokkuleppeid me ei sõlminud.
    Oleme alustanud koos Taani kolleegiga kõnelusi, et välistada kriisi, mis tekkis eelmisel aastal, mil lennuplaanide kinnitamine jäi viimasele minutile, põhjustades asjatuid vaidlusi Tallinna--Kopenhaageni ja Tallinna--Stockholmi lennuliini üle.
    Kuna tänaseks on teada mõlema lennukompanii huvid ning kahe lennufirma vahel on kokkuleppe saavutamine problemaatiline, siis leppisime Trøjbergiga kokku, et tuginedes riikide vahel sõlmitud lennundusalastele lepingutele tegelevad asja lahendamisega edaspidi kahe riigi kõrgemad lennundusvõimud ehk ministrid.
    Meil on kokkulepe, et võtame mõlemalt lennufirmalt andmed olukorra kohta turul ning seejärel tuleb leida koostöös lennuametiga pooli rahuldav lahendus.
    Estonian Airi soov on säilitada Tallinna--Stockholmi ja Tallinna--Kopenhaageni liinil praegune lendude sagedus.
    SAS aga soovib uues lennuplaanis lendude arvu suurendada samale tasemele, mis see oli sügisel, enne talvise lennuplaani kehtima hakkamist.
    See on tõesti nii.
    Ausalt öeldes ma ei oska midagi head arvata. Samas ei saa neid küsimusi ka päris lahku lüüa, sest näiteks erastatud riigiettevõtetes säilib ju mõnel määral ka riigi osalus, mida peab keegi esindama. Põhiline on see, kuidas seda kõike teha nii, et ei tekiks mingil juhul huvide konflikti.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.