20. august 1997 kell 22:00

Kohvitootjate müügitulemus kahanes

Tallinna kaubamaja toidukaupade osakonna ostujuhi Aure Talveri sõnul pole kohvi müük suvel kaubamajas oluliselt vähenenud, kuna hindu on suudetud hoida kevadisel tasemel.

«Põhiliselt müüme praegu varudest, samuti teevad mitmed vahendajad sooduspakkumisi,» ütles Talver. «Hindade tõus lähitulevikus on aga vältimatu, sest ükskord saavad kõik varud otsa,» lisas ta.

Nõmme Keskuse juhataja Ülle Lipp ütles, et kohvi läbimüük pole siiski suvel hinnatõusu tõttu oluliselt väiksemaks jäänud. «Tegelikult ei näegi tavatarbija kuigi suurt hinnatõusu, sest paljud vahendajad ja hulgimüüjad teevad praegu sooduspakkumisi,» lausus ta.

Soome kohvitootja Eesti tütarfirma Meira Eesti OÜ müügijuhi Jaanus Verniku sõnul taandusid müügitulemused juulis võrreldes eelmiste kuudega poole võrra. Tema ütlusel on Meira kohvi hind alates selle aasta kevadest tõusnud keskmiselt ligi poole võrra. Kohvihinnad võivad veidi langeda sügisel, kui selgub, millised tulevad selleaastased kohvisaagid, sõnas Vernik.

ASi Paulig Baltic müügidirektori Rainer Tammeti sõnul kahanes kohvi tarbimine juunis-juulis ligi 15 protsenti. Tarbimine vähenes ka sellepärast, et inimesed ostsid kevadel hinnatõusu hirmus endale suuremad kohvivarud, ütles Tammet. «Sügisel peaks aga tarbimine jälle suurenema, sest tarbijad on hinnaga siis juba harjunud,» lisas ta.

Tammeti kinnitusel polnud müügi kahanemine tingitud mitte suvisest kohvi tarbimise vähenemisest, vaid ainult suurest hinnatõusust. Ei usu, et hind ka sügisel langeda võiks, sest kohvi nõudlus maailmaturul on pakkumisest suurem, ütles Tammet.

Meira OY Eesti esinduse eelmise aasta käive oli 55 miljonit krooni, ka selleks aastaks planeerib ettevõte sarnast käivet.

Eelmisel aastal oli Meira kohvide turuosa Eesti turul Emori andmetel 33 protsenti.

ASi Paulig Baltic möödunud aasta netokäive oli veidi üle 100 miljoni krooni.

Hetkel kuum