Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Elvex sai ISO sertifikaadi
Elvexi peadirektor Andi Kasak ütles, et Saksa sertifitseerimisfirma Materialprüfungsamt Nordrhein-Westfalen sertifitseeris Elvexit kui autode esiklaaside tootjat.
Elvexi kvaliteedijuht Tõnu Jõesaar selgitas, et Elvexile väljastatud sertifikaat ISO 9002 tõendab, et ettevõtte kvaliteedijuhtimise süsteem vastab rahvusvahelisele mudelile, mis hõlmab tootmist, paigaldamist ja teenindamist.
Kasaku sõnul alustasid nad rahvusvahelise kvaliteeditunnistuse taotlemist 1995. aasta lõpus. «Elvex sertifitseeriti tänavu mais,» täpsustas Kasak. «Sertifikaadi saime kätte esmaspäeval.»
«Meie turg nõuab ISO sertifikaati,» rääkis Kasak. «Töötame suuremal määral lääne turule. Muide, ka ida poolt ostjad on hakanud järjest tihedamini küsima ISO järele.»
Kasaku sõnul annab ISO sertifikaat ettevõtte juhtkonnale kindlustunde, et risk eksida nõudmiste vastu, mida kliendid esitavad, on minimaalne. Kasak lisas, et rahvusvaheline kvaliteeditunnistus on nii nende emafirmal, Prantsusmaa autoklaasikontsernil Saint Gobainil kui enamikul tütarettevõtetel.
Kasaku hinnangul ulatusid kõik ISO sertifikaadiga seotud kulud veidi üle miljoni krooni.
Elvexi omanik on Securit Saint Gobain Scandinavia AB, mis omakorda kuulub Euroopa suurimasse klaasikontserni Saint Gobain. Elvexi eelmise aasta käive oli 67,5 miljonit krooni ja kasum 10,5 miljonit krooni. Elvex valmistab esiklaase 130 automudelile. 90% Elvexi toodangust läheb eksporti.
Maailmakuulsa Norra sertifitseerimisfima Det Norske Veritas Eesti esindaja Andres Martma andmeil on Eestis nüüd kaheksa firmat, kellel on ISO sertifikaat. Need on AS Estonian Transoil, AS Baltic Color, AS Norma, AS Elcoteq Tallinn, AS ESS Grupp, AS Harju Elekter, AS Eesti Talleks ja ÜF Elvex.
Martma sõnul on Eesti firmade huvi rahvusvahelise kvaliteeditunnistuse vastu kasvanud. «See näitab teadlikkuse tõusu kvaliteedi asjus,» põhjendas Martma. «Firmajuhid on aru saanud, et juhtimisele tuleb läheneda süsteemselt.»