• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vene toll kehtestas vedudele piirangud

    Eelkõige on keeluga mõeldud nende riikide autovedajaid, mille assotsiatsioon ei ole Vene tolliga sõlminud tollipettusevastast garantiilepingut, ütles Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp. ERAA ei ole Vene tolliga sellist lepingut sõlminud.
    Rahvusvaheline TIR-süsteem võimaldab vedajal riigipiiri ületada, ilma et toll peaks koormat avama. ERAA andmetel teostasid Eesti vedajad eelmisel aastal 13 000 TIR-süsteemi alla käivat vedu.
    Kui määrus sellisena jõustub või ei leita muud lahendust, võib mõnede kaupade vedu Venemaale TIR-süsteemi alusel seiskuda, selgitas Kuldkepp.
    Tema sõnul saab Vene toll tollipettuse korral raha rahvusvaheliselt kindlustuspuulilt, kellega rahvusvaheline maanteetranspordi liit on sõlminud lepingu.
    Nüüd nõuab Vene toll, et ERAA sõlmiks nendega TIR-süsteemi vedude otsegarantii lepingu, millega saaks võimalike tolliprotseduuride rikkumise korral raha otse sisse nõuda. Kui assotsiatsioon garantiilepingut Vene tolliga ei sõlmi, tuleb garantii hankida kauba saajal, lausus Kuldkepp.
    Rahvusvaheline maanteetranspordi liit on assotsiatsioonile Kuldkepi sõnul soovitanud Vene tolliga mitte mingeid otselepinguid sõlmida.
    Samas lisas Kuldkepp, et kui rahvusvahelisel tasandil mingit lahendust ei leita, võib siiski tekkida olukord, kus ERAA on sunnitud Vene tolliga mingi kokkuleppe sõlmima.
    Venemaa riiklik tollikomitee on määruse kehtestamist põhjendanud sellega, et seoses rohkete tollipettustega on riigieelarvesse laekumata jäänud suured summad.
    Kuldkepi sõnul on Venemaa seisukohal, et paljud lääne autovedajad on Venemaal sooritanud tollipettusi, mistõttu riigil on mitmesuguste maksude näol saamata jäänud ligi 2,9 miljardit Eesti krooni. Näiteks Lätilt nõuab Vene toll ligi 580 miljoni Eesti krooni suurust summat.
    Venemaale vedusid teostava ASi SVEX Eesti tegevjuht Jaan Lepp lausus, et Venemaa tolli poolt viimastel aastatel tekitatud segaduste tõttu on Eesti autovedajad lõpetamas vedusid Venemaale ning huvituvad üha enam näiteks Ukraina vedudest. Vaatamata sellele, et meie autovedajad kaotavad turuosa, on hakatud teisi lahendusi otsima, selgitas ta.
    Meie kavatseme loobuda Eestit läbivate transiitvedude korraldamisest maanteetranspordiga ning hakkame Rootsist tulevaid kaupu otse laevaga Peterburi vedama, selgitas Lepp.
    Venemaa vedudega tegeleva ASi Mobiil direktor Jaak Kivisild rääkis, et sellise määruse kehtestamine mõjub Eesti autovedajatele negatiivselt. Kivisild lausus, et Venemaa tolli koostatud nimekirjas olevad kaubad on Venemaale veetavatest kaupadest enamlevinud. Kivisild ütles, et siin on tegu Venemaa sihikindla poliitikaga, mille eesmärk on Eesti riigile autovedajate kaudu survet avaldada.
    Kui auto sõidab Venemaale Lääne-Euroopast, ei teki tal neid probleeme, mis ilmnevad otse Eestist Venemaale suunduval autol, lausus Kivisild.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Toiduliidu juht: ma ei saa aru, kas meil on sügisel gaasi või ei ole
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Starbucks väljub viimaks Vene turult
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Parimad juhid: avaliku sektori juhtide palgad peavad tõusma
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Soome suurim maasikakasvataja palkab ukrainlaste asemele tailased
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Ehituses mõjutavad otsuseid riik, alampakkujad ja teadmatus
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.