• OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,06%892,99
  • OMX Tallinn−0,53%2 070,14
  • OMX Vilnius0,36%1 203,95
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,21
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • OMX Baltic−0,4%300,09
  • OMX Riga−0,06%892,99
  • OMX Tallinn−0,53%2 070,14
  • OMX Vilnius0,36%1 203,95
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,48%8 817,21
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,24
  • 18.09.97, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene toll kehtestas vedudele piirangud

Eelkõige on keeluga mõeldud nende riikide autovedajaid, mille assotsiatsioon ei ole Vene tolliga sõlminud tollipettusevastast garantiilepingut, ütles Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp. ERAA ei ole Vene tolliga sellist lepingut sõlminud.
Rahvusvaheline TIR-süsteem võimaldab vedajal riigipiiri ületada, ilma et toll peaks koormat avama. ERAA andmetel teostasid Eesti vedajad eelmisel aastal 13 000 TIR-süsteemi alla käivat vedu.
Kui määrus sellisena jõustub või ei leita muud lahendust, võib mõnede kaupade vedu Venemaale TIR-süsteemi alusel seiskuda, selgitas Kuldkepp.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tema sõnul saab Vene toll tollipettuse korral raha rahvusvaheliselt kindlustuspuulilt, kellega rahvusvaheline maanteetranspordi liit on sõlminud lepingu.
Nüüd nõuab Vene toll, et ERAA sõlmiks nendega TIR-süsteemi vedude otsegarantii lepingu, millega saaks võimalike tolliprotseduuride rikkumise korral raha otse sisse nõuda. Kui assotsiatsioon garantiilepingut Vene tolliga ei sõlmi, tuleb garantii hankida kauba saajal, lausus Kuldkepp.
Rahvusvaheline maanteetranspordi liit on assotsiatsioonile Kuldkepi sõnul soovitanud Vene tolliga mitte mingeid otselepinguid sõlmida.
Samas lisas Kuldkepp, et kui rahvusvahelisel tasandil mingit lahendust ei leita, võib siiski tekkida olukord, kus ERAA on sunnitud Vene tolliga mingi kokkuleppe sõlmima.
Venemaa riiklik tollikomitee on määruse kehtestamist põhjendanud sellega, et seoses rohkete tollipettustega on riigieelarvesse laekumata jäänud suured summad.
Kuldkepi sõnul on Venemaa seisukohal, et paljud lääne autovedajad on Venemaal sooritanud tollipettusi, mistõttu riigil on mitmesuguste maksude näol saamata jäänud ligi 2,9 miljardit Eesti krooni. Näiteks Lätilt nõuab Vene toll ligi 580 miljoni Eesti krooni suurust summat.
Venemaale vedusid teostava ASi SVEX Eesti tegevjuht Jaan Lepp lausus, et Venemaa tolli poolt viimastel aastatel tekitatud segaduste tõttu on Eesti autovedajad lõpetamas vedusid Venemaale ning huvituvad üha enam näiteks Ukraina vedudest. Vaatamata sellele, et meie autovedajad kaotavad turuosa, on hakatud teisi lahendusi otsima, selgitas ta.
Meie kavatseme loobuda Eestit läbivate transiitvedude korraldamisest maanteetranspordiga ning hakkame Rootsist tulevaid kaupu otse laevaga Peterburi vedama, selgitas Lepp.
Venemaa vedudega tegeleva ASi Mobiil direktor Jaak Kivisild rääkis, et sellise määruse kehtestamine mõjub Eesti autovedajatele negatiivselt. Kivisild lausus, et Venemaa tolli koostatud nimekirjas olevad kaubad on Venemaale veetavatest kaupadest enamlevinud. Kivisild ütles, et siin on tegu Venemaa sihikindla poliitikaga, mille eesmärk on Eesti riigile autovedajate kaudu survet avaldada.
Kui auto sõidab Venemaale Lääne-Euroopast, ei teki tal neid probleeme, mis ilmnevad otse Eestist Venemaale suunduval autol, lausus Kivisild.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele