21. september 1997
Jaga lugu:

Medifar tõi arstid kokku

«Ükski firma ruumipuudusel ukse taha ei jäänud,» kinnitab Sink. Neljandal rahvusvahelisel meditsiinitehnika ja farmaatsiatoodete messil Medifar osales 109 firmat, neist üheksa välismaalt.

Kuigi eelmisel aastal oli messil osalejaid viie firma võrra rohkem kui tänavu, oli sellel aastal näitusebokside alust pinda rohkem, sest paljud firmad üürisid endale suurema pinna, räägib Sink.

Medifari toetaja, Eesti arstide liidu president Indrek Oro leiab, et messi külastatavus oli tänavu tänu tervishoiusüsteemi esmatasandi reformile suur. «Palju käis messil perearste,» märgib Oro. «Perearstidel tuleb hakata ise oma ruume sisustama ja tarvikuid soetama.»

«Messile ei tulda enam ainult sõpradega kokku saama,» lisab Reet Sink. «Mess on muutunud tõsiseks töökohaks, mitte pildiraamatute kogumiseks.»

Sink ütleb, et väga usinasti kasutasid firmad enda presenteerimiseks näitusehalli konverentsisaali.

Võrreldes paljude teiste messidega pole Medifar suunatud tavatarbijale, st inimesele tänavalt, vaid konkreetsele sihtrühmale -- meditsiiniasutuste juhid, arstid ja apteekrid.

Reet Singi sõnul oli enamik messikülalisi kutsetega. «Piletimüügist me mingit tulu ei prognoosinud,» räägib ta. «Tulu laekub osavõtumaksudest ja boksipindade rendist.»

Kui palju messi korraldamine sisse toob, korraldaja ei öelnud.

Tartu firma Magnum Medical labordiagnostika osakonna juhataja Peeter Metsiku sõnul helistasid nad kliinilistesse ja teaduslaboritesse juba kolm kuud enne messi toimumist ning kutsusid laborite esindajaid messile.

«Messil püüame oma potentsiaalsete klientidega edasise koostöö suhtes kokkuleppele jõuda,» lausub Metsik. «Messil on väljas parim, mis meil on.»

Metsiku hinnangul on Magnum Medical investeerinud demonstratsioonitehnikasse ligi 3 miljonit krooni.

Magnum Medicali teises boksis oli väljas infotehnoloogia, mida firma juhataja Jaak Hioni sõnul vaatasid ka väliskülalised nagu vasikas aiaväravat.

«Meie toodame infoteenust apteekritele, arstidele, ravimite maaletoojatele,» loetleb Hion. «Näiteks võib meie strateegiline partner ?veitsis oma kontoris arvutist vaadata, kui palju on Magnumi laos teda huvitavaid ravimeid,» selgitab ta.

Meditsiinitehnikat tarniva ASi Instrumentarium direktori Tiit Maasiku sõnul on mess suurepärane võimalus kohata oma tuttavaid tegevarste. «Äriasju ajades puutun kokku peamiselt haiglate ja polikliinikute juhtidega,» räägib Maasik. «Tegevarstid teevad parasjagu operatsiooni või neil on vaba päev, kui töö asjus haiglasse satun.»

Soome perefirma Berner tütarfirma Berner Eesti tegevdirektori Rita Reimi sõnul on kalleid ultraheliaparaate mugavam messil tutvustada, kui neid mööda haiglaid vedada. «Mess on firma nime ja uudistoodangu tutvustamiseks parim kohta,» rõhutab ta.

OÜ Philips Eesti müügi- ja teenindusjuhi Ojar Mägi sõnul võib konkurendi kohta teha hinnangu selle põhjal, kas tema messiboks aasta-aastalt suureneb või mitte.

Jaga lugu:
Hetkel kuum