Komisjon hakkab vanametalli ja metallijäätmete kaubandusliku vahendamise litsentside väljastamist arutama täna.
Vanade laevade lammutamine on üsna nõutud teenus, ütles Balti laevaremonditehase juhatuse esimees Fjodor Berman. «Lõikame meile toodud vana laeva lahti ja võtame sealt osad, mida on võimalik mõne teise laeva remondiks kasutada. Metalli müüme maha,» kirjeldas Berman kavandatava äri mõtet.
Bermani sõnul on vanadel laevavrakkidel nagu uutel laevadelgi turuhind, millega neid kokku ostetakse. Ta ütles, et vanade laevade lammutusse müümise vastu on huvi üles näidanud nii siinsed kui ka Vene laevafirmad. «Venemaal tegevust jätkuks,» sõnas ta.
Balti laevaremonditehas on laevade lammutamisega tegelenud 7-8 aastat. Bermani sõnul pole nad seda tegevusala eriti arendanud, sest metalli sai müüa Eesti Metalliekspordi ASi (EMEX) kaudu ja teenimisvõimalused polnud suured. «Kui me saame vanametalliga ise kaubelda, võib sellest teha tulutoova äri,» lausus Berman. «Meil on selliseks tegevuseks kõik võimalused ja ma tean, et EMEX laevade lammutamisega ei tegele.»
Teiste seas taotleb litsentsi seni selles valdkonnas monopoolselt tegutsenud EMEX, kelle vanametalli vahendamise monopol kaob novembris.
Marje Uusküla majandusministeeriumi litsentsitalitusest ütles reedel, et vanametalli vahendamise litsentsi saamise taotluse on esitanud ka Tartu firma GSG.ÄP