Schenker-BTL hakkas hiigelmahutite transporti ette valmistama möödunud aasta juuli lõpus, kui Eesti AGA otsustas, et nende pakkumine on hinna poolest parim. Tööd, et muuta kogu transpordikett toimivaks, oli Trummil palju. Ümberkorraldusi tuli teha Hamburgi kesklinnas: laiendati mitmeid tänavaid, ehitati üks lisatänav, teise kohta nihutati üks ehitis, marsruudilt eemaldati ajutiselt ette jäävad liiklusmärgid ja valgusfoorid. Ja isegi siis saadi luba transport korraldada alles õhtul pärast kella 20.00.
Jõululaupäeval lastiti kaks gaasitsisterni Hamburgis laevale ja saadeti Eestisse.
Muuga sadamast asus gaasimahuteid vedav kolonn teele 28. detsembri õhtul kell kuus. Ka Eestis oli eelnenud ettevalmistustöö. Viaduktide vältimiseks, mille alt poleks koorem läbi mahtunud, kulges marsruut Kohtla-Järvele läbi Aegviidu. Aegviidu teel oli eelnevalt auke täidetud, Eesti Energiaga oli kooskõlastatud voolu väljalülitamine marsruudile jäävatest kõrgepingevõrkudest. Kokku tuli Saksamaal ja Eestis saada kooskõlastusi 16 instantsist. Rääkima pidi ka tee kõrval olevate poeomanikega, kes olid üle tee tõmmanud illegaalseid elektri- ja sideliine. «Nad ütlesid, et sõitke neist traatidest läbi. Neil oli lihtsam kutsuda hiljem elektrik parandama kui oma aega traatide ümbertõstmisele raisata. Lõikasimegi traadid läbi,» kirjeldab Trumm kooskõlastusi poeomanikega.
Suurim seisuaeg tekkis Aegviidu raudteeülesõidul, kus raudteereguleerijad hoidsid kolonni kinni kaks tundi, mille jooksul lasti läbi seitse rongi. Lõpuks võttis raudtee ületamine aega neli minutit.
Öösel kell kolm jõuti Kohtla-Järvele. AGA Eesti andmetel maksis kogu projekt (mahutite maha- ja ülesmonteerimine, transport jne) 5 miljonit krooni, sellest transport ca 2 miljonit krooni.
See kulutus oli vältimatu, sest Eestis puuduvad selliste mahutite ehitamiseks vajaliku kvalifikatsiooniga keevitajad ja valmismahutite kontrollimise võimalus.
Ka ASG tegi pakkumise, mis oli Schenker-BTLiga samas hinnaklassis, kuid Schenker-BTLi valimine oli AGA kontserni otsus.
Eestis on üldse vaid paar-kolm firmat, kes sellise erakordse veoga hakkama saavad, sest see eeldab tugevat partnerit välismaal. Kui Eestis on kooskõlastuste saamine suhteliselt lihtne, siis välismaal bürokraatiat läbida on väga raske.
Schenker-BTL tahtis seda veost meil kindlustada. Kõige rohkem kartsid nad, et veos läheb ümber ja koorma kraavist kättesaamisel tekib finantskahju. Me ei olnud kindlustamisest huvitatud. Kindlustus baseerub statistikal -- kui suur on õnnetuse tõenäosus. Sellisel erakordsel veol pole statistikat. Kui puudub statistika, puudub ka tariif ja pole võimalik kindlustada. Vaid väga hea klient saab kindlustusseltsilt sellist kindlustust nõuda. Tariif tuleb paraku pastakast välja imeda.
Muuga sadamas laaditi seitsmekorruselise maja kõrguseid (pikkus 21 m, diameeter 4,6 m, kaal 64 t) gaasimahuteid laevalt treileritele terve päev.