Viisteist Eesti puu- ja köögiviljafirmat leppisid kokku, et oktoobrist alates peavad kauplused tagastama praakkauba kohe, sama autoga, millega kaup poodi saadeti. Hilisemad pretensioonid rahuldatakse vaid 2% ulatuses kauba maksumusest.
Hulgimüüjate otsuse tingis väga suur tagastusprotsent kauplustest. Hulgiviljade Ühingu tegevjuhi Jaan Keitsi sõnul tagastavad poed praagi sageli alles järgmisel päeval või veelgi hiljem. Tagantjärele pole tema sõnul võimalik kontrollida, kuidas praak tekkis.
Mõnel juhul on tagastamise protsent kauplustest olnud suurem, kui kauplus sellist kaupa samal päeval sai. Samas hoiavad paljud kauplused puu- ja köögivilju soojades ruumides tavalise leti peal, kus need kiiresti riknevad.
Keits ütles, et poed võtavad üksteiselt praagi tagastamise osas mõõtu. Näiteks heade hoiutingimustega Stockmann varem vilju tagasi ei saatnud, ent nüüd on seda tegema hakanud.
Hulgifirmade vaheline konkurents asetab nad kaupluste suhtes sundseisu, sest poed saavad valida, kellega lepingut sõlmida.
Maksimarketi kaubandusjuhi Merike Lahe sõnul toob uus kord tööd juurde nii hulgifirmadele kui ka kauplustele, sest mõlemad peavad kaupa senisest hoolikamalt kontrollima. Suurtes ostukeskustes on terve kaubaaluse kasthaaval läbivaatamine väga töömahukas. Maksimarketis tagastatakse suveajal 7--8% puuvilju.
Hulgimüüjate väitel kirjutavad poed praagiks kuni viiendiku puu- ja köögiviljadest.