• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 12.01.00, 16:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustuse võimalused jäetakse kasutamata

Avariisse sattunud inimesed jätavad tavaliselt kasutamata võimaluse saada liikluskindlustuse arvelt lisaks autokahjule ka kuni 4,5 miljoni krooni isikukahju hüvitist.
Leks Kindlustuse avalike suhete juht Pille Eikner rääkis, et inimesed ei ole endale siiani teadvustanud, et tavapärase kohustusliku liikluskindlustuse poliisi arvelt hüvitatakse lisaks auto remondikuludele ka isikukahjusid.
Liikluskindlustuse seaduse kohaselt võib üks liiklusõnnetuses kannatada saanud inimene seltsilt hüvitisi saada kuni 4,5 miljoni krooni ulatuses. Lisaks ravikuludele on võimalik kohustusliku liikluskindlustuse rahadest saada ka palgakompensatsiooni ajutise töövõimetuse tõttu töölt puudutud aja eest.
Liikluskindlustuse rahadest on süüdlase selts kohustatud välja maksma ka kannatanu võimalikud järel- ja taastusravi ning plastilise operatsiooni kulud, vajalikud sanatooriumiarved ning surmaga lõppenud õnnetuste puhul matusekulud. Liiklusõnnetuses surma saanud inimesele määratakse kindlaks ka perepension.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Kui maailmas lähevad liikluskindlustuse rahad põhiliselt inimeste lappimiseks ja nende kompensatsioonideks ning plekile sirgeks tagumiseks läheb suhteliselt vähe, siis Eestis on veel täpselt vastupidi - enamus raha läheb pleki lappimiseks,' märkis Eikner. Kindlustusseltsidelt kohustusliku liikluskindlustuse arvelt sisse nõutavad isikukahjud moodustavad nende poolt välja makstavatest hüvitistest alla 10protsendi.
Liikluskindlustuse fondi direktori asetäitja Priit Võhandu tunnistas, et inimesed ei oska kohustuslikust liikluskindlustusest tulenevaid võimalusi täies ulatuses ära kasutada. 'Elu on näidanud, et kui õnnetus juhtub, on inimene peamiselt oma auto pärast murelik ja alles hiljem hakkab tundma, et tegelikult on ka oma keha valus,' lausus Võhandu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele