Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    CMR-saateleht ei ole veoleping

    Hoolimata sellest, et Eesti ühines rahvusvahelise autokaubanduslepingu konventsiooniga (CMR) juba seitse aastat tagasi, ei ole paljud kauba transportimise korraldamise eest vastutavad isikud suutnud endale siiani selgeks teha CMRi põhitõdesid. Praktika näitab, et paljudel juhtudel võrdsustatakse CMR-saatelehte veolepinguga ja saatelehel märgitud andmetesse suhtutakse kui lepingu tingimustesse.
    CMR-saateleht ei ole veoleping, vaid veolepingu sõlmimist kinnitav dokument. Samuti ei ole saatelehele märgitud andmed üldjuhul veolepingu tingimusteks.
    Kui vaadata CMR-konventsiooni artikli 4.1. sõnastust, siis on näha, et CMR-saatelehele ei saa omistada mitte mingisugust tähtsust lepingupoolte õiguste ja kohustuste määramisel.
    - CMR-konventsiooni artikkel 4 sätestab, et veolepingut tõendatakse saatedokumendi koostamisega. Saatedokumendi puudumine, ebaõigsus või kaotamine ei mõjuta veolepingu olemasolu ega kehtivust.
    - CMR-konventsiooni artikkel 9.1. kordab varasema artikli veel kord üle pisut teises sõnastuses: saatedokument on veolepingu sõlmimise, lepingu tingimuste ja vedaja poolt kauba vastuvõtmise tõend prima face.
    Järelikult:
    ? saateleht ei ole veoleping;
    ? saateleht kinnitab varasemalt sõlmitud veolepingu olemasolu;
    ? saateleht on kuni vastupidise tõestamiseni tõend selle kohta, et:
    ? veoleping on sõlmitud saatelehele märgitud isikute vahel;
    ? lepingupoolte vahel kokkulepitud tingimused vastavad saatelehel märgitule;
    ? vedaja on kaubad veoks vastu võtnud;
    ? kui huvitatud poolel õnnestub tõendada, et saatelehele märgitud andmed on ebaõiged, siis ei ole sellisel ebaõigsusel mingisugust mõju veolepingus kokkulepitud tingimuste kohaldamisele.
    Praktikas sõlmitakse sageli kaks veolepingut ? saatja (või saaja) ja ekspedeerija vahel ning ekspedeerija ja autovedaja vahel. CMR-saatelehele aga märgitakse, et veoleping on sõlmitud saatja ja autovedaja vahel. See on ebaõige väide. Kui eeldada, et CMR-saateleht kinnitab ekspedeerijaga sõlmitud veolepingu olemasolu, siis on saatelehel ebaõigeks märkeks ?vedaja? = autovedaja. Kui eeldada, et CMR-saateleht kinnitab ekspedeerija ja vedaja vahelise veolepingu sõlmimist, siis on saatelehel ebaõigeks märkeks ?saatja?. Artikli 9.1. alusel saatelehele märgitud andmete ümberlükkamine võib osutuda võimatuks või tekitada veelgi segadust. Samuti ei ole lõplikult selge, millise veolepingu sõlmimise tõendina on väljastatud CMR-saateleht.
    Kahest sõlmitud veolepingust ja ühest väljastatud CMR-saatelehest põhjustatud segaduste vähendamiseks on saatelehele soovitav märkida ?esimeseks vedajaks? ekspedeerija ja ?järgnevaks vedajaks? autovedaja. Vaidluste korral saatja ja ekspedeerija vahel on selline CMR-saateleht ekspedeerijaga sõlmitud veolepingu sõlmimist kinnitav dokument (artikkel 4.1.). Ekspedeerija ja vedaja vahelise vaidluse korral tuleb lähtuda eeldusest, et nende vahel sõlmitud lepingu tõend CMR-saatelehe näol puudub.
    CMR-konventsiooni artiklist 4.1. lähtuvalt ei mõjuta saatelehe puudumine aga ekspedeerija ja autovedaja vahel sõlmitud veolepingu olemasolu ega kehtivust.
    Autor: Renee Mahl
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.