• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.12.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Miks hoiavad Eesti kütusemüüjad bensiinihinna kõrgel?

Hetkel ei ole vajadust ega ka võimalust hinda langetada, sest sisseostetud kütusekoguse hind pole viimaste päevade hinnalangusest maailmaturul mõjutatud. Seni on konkurents sundinud hoidma hindu põhjendamatult madalana. Ütleme nii, et me pole tõstnud hinda nii kõrgele, et seda nüüd võimalik langetada oleks. (ÄP 07.12)
Kui hinnad maailmaturul tõusid 90 sendi võrra, siis meie tõstsime vaid 30 senti, sest vastasel korral oleks siin 95 hakanud maksma üle 11 krooni liiter ja seda poleks siinne tarbija välja kannatanud. Väide, et kütuse jaemüüjate kasumimarginaal on viimase kuu ajaga kahekordistunud, ei vasta tõele. Meie teenime rohkem käibe pealt, see on ka põhjus, miks me ei saanud hinda liiga palju tõsta siis, kui selleks oli surve väljastpoolt olemas ? siis oleks läbimüük vähenenud. Usume, et tarbija ootab hinna alandamist ja teeme seda esimesel võimalusel. (ÄP 07.12)
Meie langetasime bensiiniliitri hinda 15 sendi võrra, tegu pole aga niivõrd hinnalangusega, kuivõrd hinna korrigeerimisega turuolukorrast lähtuvalt. Me hindame olukorda terve aasta lõikes ja kuna on olnud väga raskeid kuid, pole ka marginaal oluliselt kasvanud. (ÄP 07.12)

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oleme tegelenud pidevalt kütusemüügifirmade uurimisega, kuid me ei ole midagi taunitavat tuvastanud. Ma ei oska öelda, kas me otsustame veel midagi vaadata ? me ei ole uuringut lõpetanud, tegemist on lahtise uuringuga. Bensiinituru-uuring käib meil aastast aastasse, sest seal kogu aeg midagi toimub. Kui midagi muutub, uurime jälle, mis muudatuse põhjuseks võib olla, kas on konkurents nii tihe või mida iganes. Aga ühelgi juhul ei ole me midagi tuvastanud, selliseid tõendeid ei ole, et nad oleksid kokku leppinud. Kõik muu on spekulatsioon.
Põhjamaadega võrrelda ei saa, sest neil on alati olnud kõrgemad hinnad kui meil siin ning meie kütusefirmad on aastaid olnud kahjumis, vähemalt aruannete järgi näitavad nad igal aastal kahjumit.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele