Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Miks on impordi kasvutempo aeglustunud?

    Väliskaubanduse numbrid on ilusad. Kaupade sissevedu on aasta kokkuvõttes kaupade väljaveost maha jäänud, kuigi oleks võinud arvata, et majanduskasvuga suureneb sisemaise nõudlusega koos ka kaupade sissevedu. Eesti ettevõtted on oma toodangut mitmekesistanud ning enam ei ole tarvis kõike sisse vedada. (ÄP 06.02)
    Üks põhjus on see, et investeeringuid ei tule. Eks ka tarbimine on importi vedanud, kuid mitte nii palju kui investeeringud. Nt ehituslubade andmine ja elamute ekspluatatsiooni andmine on vähenenud. Seega on ehitusaktsiivsus mõjutanud impordinõudlust. Suur osa ehitusmaterjalidest tuleb ju sisse. Pealegi ? Elcoteq ja mõni teine veel hakkas importima Hiinast, kuna seal on komponendid odavad ? ongi muutus toimunud.
    Teisest küljest on selge, et kaubandusbilansi puudujääk on niigi suur ja et nii suure negatiivse bilansiga elu ei saanud lihtsalt jätkusuutlik olla. Majandus ei saa ainult võõra ressursi arvel kasvada.
    Üks põhjus võiks olla sisenõudluse vähenemine, aga seda ma ei tahaks uskuda. Võib- olla see, mida statistika on näidanud ? et eestlased eelistavad üha rohkem eestimaist. Tarbekaupade osas on märkimisväärselt kasvanud Eesti oma toodangu tarbimine. See mõjub impordile vähendavalt.
    Kui võtta kapitalikaubad, siis seda efekti ei ole.
    Ka on tehtud investeeringud hakanud tagasi tootma. Kapitali sissevool on olnud märkimisväärselt suur ja varem või hiljem hakkab see ennest tagasi tootma.
    Üleüldse viimase aja Eesti väliskaubandusstatistikat jälgides peab märkima, et suuremahuliste kuid väikese lisaväärtusega tehingute osatähtsus on hästi suur ja sellepärast peegeldavad need numbrid midagi muud kui aasta poolteist tagasi. Kindlasti võib seoses Elcoteqi tegevuse võimalike muutustega näha ka edaspidi üsna suuri
    hüppeid.
    Kui aga millelegi tähelepanu pöörata, siis see on ikkagi suhteliselt suur kaubandusdefitsiit, mis meil ikkagi on. Võib ju rõõmu tunda kõrge ekspordikasvu üle, aga välistasakaalu asjad on investorite jaoks kindlasti olulised. Ja siin on natuke põhjust muretsemiseks.
    Ka prognoosijad tunnevad ebakindlust, sest raske on kiiresti muutuvas pildis prognoose teha. Aga 8protsendiline jooksevkonto defitsiit on Eesti jaoks suur mis suur ja selle üle ei ole põhjust õnnelik olla.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.