• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.10.01, 14:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milano õnnetus on halvim SASi ajaloos

Lennukompaniile SAS on täna hommikul Milanos juhtunud õnnetus halvim firma ajaloos, kirjutab MTV3.
Eelmisel korral juhtus SASil inimelu juhtunud õnnetus 1969. aastal Los Angeleses, kui firma DC8-lennuk sõitis laskudes merre halva nähtavuse tõttu. Õnnetuses hukkus tookord 15 inimest.
Milano õnnetus on SASile neljas inimelu nõudnud õnnetus. Varem juhtus õnnetus ka 1960ndal aastal, kui SASi Caravelle-lennuk sööstis kokku teise lennukiga Türgis Ankara lennuväljal. Tookord hukkus 42 reisijat.
Esimene lennukatastroof SASiga juhtus 1948. aastal, kui DC-6 lennuk tegi hädamaandumise Ühendriikides Northwoodis. Hädamaandumisel hukkus 32 inimest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sel aastal on SASi lennukitega juhtunud mitmeid ?napilt mööda? olukordi. Lennufirma tehnilise kontrolli ülem tunnistas juuni lõpus ühes ajaleheintervjuus, et lennuturvalisuse tase on märgatavalt nõrgenenud viimase kümne aasta jooksul.
Tookord oli pidanud 12 SASi lennukit lühikese aja jooksul tegema tehniliste ja muude viperuste tõttu hädamaandumisi või tagasi pöörduma lennuväljale.
21. juulil näiteks Stockholmist Helsingisse teel olnud SASi lennuk sattus võimsasse rahepilve. Helsinkis Vantaa lennujaamas seati kõik lennuki vastuvõtmiseks valmis, lennuk maandus küll viperusteta, kuid sai rahe tõttu kõvasti kannatada.
Ka juuni alguses hoiti Vantaa lennujaamas ära halvim, kui Kopenhaagenist tulnud SASi lennukis avastati tehniline rike. Olukorrast tuldi välja ilma ohvriteta.
Eelmisel korral oli SAS suurõnnetusele väga lähedal 1991. aasta detsembris, kui MD 80-lennuk tegi hädamaandumise põllule kohe pärast Arlandast õhkutõusmist. Masin purunes kolmeks osaks, kuid keegi ei hukkunud.
SAS teeb päevas üle tuhande lennu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele