• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kunstlik märk ei tööta

    Kuigi märgi ehk tähenduse ja selle kandja omamine on igale riigile, eriti aga väikeriigile, ülimalt kasulik ja pikas perspektiivis ka vajalik, on projektil üks fundamentaalne puudus ? ta ebaõnnestub. Märki, mis kannab tähendust, ei saa luua kunstlikult. Loomulikult saab luua mingi visuaalse kujundi, tunnuslause ning suurejoonelise kampaania ja võimalik, et näiteks Eurovisiooni kontserdi ajaks on just midagi sellist vaja, kuid siin ei saa tegu olla märgiga, mis kannaks ideed Eestist strateegilises plaanis.
    Brändid, mis kannavad sõnumit ja tähendust ning mõjutavad seeläbi sihtrühmade otsuseid, valikuid vms, tekivad kui selleks on vajalikud eeldused. Edasi saab märki toetada ja arendada, kuid selleks ta peab olema olemas.
    Kuna brändi tunnuseid mittekandvale märgile rajatud kampaaniate mõju lakkab koos kampaania lõpuga, tekib küsimus, kuidas tullakse riigis otsusele, et on vaja kulutada 130 miljonit krooni Eesti Märgi loomiseks, selle asemel, et kulutada see raha Eesti üldise arenguidee, ? kontseptsiooni ja neist tuleneva pikaajalise strateegia loomisele? Ehk siis selle loomisele, millest üldse saaks mingi reaalne märk välja kujuneda. Siinkohal pole jutt sellistest regulaarselt koostatavatest arengukavadest, mis tulenevad riigi arenguprobleemide sisemisest loogikast ja mida peab pidevalt tegema. Jutt ei ole ka neljaks ruuduks jaotatud paberilehe täitmisest võimaluste, ohtude, tugevate ja nõrkade külgede loeteluga, mida meil miskipärast SWOT analüüsiks nimetatakse. Jutt on dokumendist, mis kirjeldab, milliste unikaalsete ideede paketile toetudes saavutab Eesti vajaliku konkurentsiedu, kuidas kajastub see pakett kontseptuaalselt riigi erinevates poliitikates ja seadusandlikes lahendustes ehk elukorralduses ning milliste strateegiatega see pakett muutuvas keskkonnas realiseeritakse.
    Sellise pikaajalise, strateegilise ja unikaalse tervikvisiooni loomine aitaks muuhulgas vältida visalt levivaid lapsusi ja illusioone nn SWOT analüüsides, millega pole midagi peale hakata. Eesti Märgi kujundamise projekti rahast jätkuks piisavalt tõelise arengustrateegia väljatöötamiseks. Viimase õnnestumisel tekiksid eeldused ka märgi ilmumiseks ja mis eriti oluline ? tekiksid võimalused mistahes edasise riikliku arendustegevuse mõtestamiseks.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Elektri hind lööb gongi: ongi aeg!
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
"Ma ei investeeri aktsiatesse eraisikuna. Kas tahate teada, miks?"
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Eesti majaehituse pärandihoidja: aastas jõuan teha kuni 15 palkmaja
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.
Jah või Ei: ettevõtte RIA.com Marketplaces 15 küsimusega kõiki valdkondi hõlmav test
Mida sa tead e-residentsusest? Aga automüügist ja kinnisvarast? Ja investeerimisest? Vasta 15-le Eesti ettevõtte RIA.com Marketplaces küsimusele ja saa teada, milles oma teadmisi täiendada!
Mida sa tead e-residentsusest? Aga automüügist ja kinnisvarast? Ja investeerimisest? Vasta 15-le Eesti ettevõtte RIA.com Marketplaces küsimusele ja saa teada, milles oma teadmisi täiendada!