USA automüük kukkus jaanuaris võrreldes mullusega 5,2% võrra, kirjutab The Wall Street Journal.
Jaanuaris müüdi USAs 1 111 887 sõidukit võrreldes aastataguse 1 172 871ga. General Motors <GR#US.GM> müük langes 13% võrra 295 700 sõidukile, Fordi <GR#US.F> 10% võrra ja DaimlerChrysleril <GR#US.DCX> Chrysler Gruppi brändidel 6,8% võrra.
Jaapani Toyota Motor Corp. <GR#US.TM> müük tõusis 7,1% võrra, samas kui Honda Motor Co. <GR#US.HMC> müük kahanes 1,5% võrra. Volkswagen AG <GR#US.VLKAY> müük tõusis 5,2% võrra. Mitsubishi Motor Corp, kes teostas agressiivset müüki, müük kasvas 20% võrra. BMW AG <GR#US.BAMXF> luksus- ja sportautote müük kasvas 16% võrra.
Kokku langes suure kolmiku USA turuosa alla 60 protsendi taseme, moodustades jaanuaris 59,2% kaotades aastatagusega 4,5 protsendipunkti. Jaapani autotootjad lisasid 2,3 protsendipunkti tõstes turuosa ligi 30 protsendile. Euroopa ja Korea autotootjad kasvatasid kumbki oma turuosa ühe protsendipunkti võrra.
Jaapani autode diilerite sõnul oleks neil läinud paremini, kui neil oleks olnud rohkem sõidukeid müüa.
Seotud lood
Olen veendunud, et tehisintellekt (AI) on saamas meie elu lahutamatuks osaks, kuigi selle juurutamine ja kasutuselevõtt võib võtta kauem aega, kui paljud eeldavad. Oleme juba näinud, kuidas AI suudab tõhusalt lahendada äärmiselt keerukaid ülesandeid. Samas on see tehnoloogia veel üsna kaugel täielikust äriprotsessidesse integreerimisest, mis nõuab põhjalikku tööd ja aega.