Põhilised neli momenti majandustarkvara ostmisel ja edaspidisel suhtlemisel müüjaga on sellised:
Abi programmi rikete kõrvaldamisel (garantiiremont). See on küll üsna harvaesinev probleem, kuid vahel võib siiski ette tulla.
Mõnedel firmadel võib töö paremaks korraldamiseks vaja minna programmi kohaldamist vastavalt oma firma vajadustele.
Programmi uuendused (upgrate). Enamasti vajab iga programm edasiarendamist. Üheks põhjuseks on näiteks muudatused seadusandluses. Teatavasti rakendus palgaarvestuses 1.01.2001 töötuskindlustuse arvestamise kohustus. 1.07.2002. hakkab kehtima kogumispensioni arvestamise kohustus. Need muudatused saab aga programmi sisse viia lihtsalt vaid parandusversiooni installeerimisega
Konsultatsioonide vajadus on kõige sagedasem põhjus suhtlemiseks müüjafirmaga.
Kõik need loetletud neli punkti võivad olla väga määravad ostetava programmi valikul. Kuna enamasti on tegemist suhteliselt kallite teenustega, siis tasub kindlasti neid põhjalikult uurida, sest erinevatel firmadel on väga erinev hinnapoliitika.
Rahalist arvestust võib pidada nii protsendina programmi ostuhinnast, kindla tunnihinnaga, lähtudes kasutajate arvust firmas jne.
Kindlalt võib vaid väita, et mida kiiremini probleemile vastust soovite, seda kallimaks teenuse hind kujuneb. Õhtustel, öisel a1a3 ja pühade ajal tuleb hindu veel korrutada koefitsiendiga, mis jääb tavaliselt vahemikku 1,5-3,
Müüjaga kokkulepitud teenindustingimustest tuleb kindlasti teavitada ka programmi igapäevaseid kasutajaid, et nad teaksid, millise aja jooksul päringule vastus saadakse ja mis see teenus maksma võib minna.
Eriti tuleks arvestada programmi kasutamise lisakulutustega esimesel kasutusaastal. Siin on isegi soovitav pigem maksta veidi rohkem konsultatsioonide eest, sest nii saab õppida programmi maksimaalsemalt ära kasutama. Kuigi igas programmis on olemas ka Help ehk abi menüü, ei leia sealt enamasti abi nüansside kajastamisel. Suurem osa neist probleemidest aga ilmnebki just esimesel tööaastal.
Praegu peaks saama nii riistvara- kui ka tarkvaraprobleemidele lahenduse vähemalt kahe tööpäeva jooksul, mis on tavaline praktika. Samas on toiminguid, mida peab tegema kindlaks kuupäevaks (näiteks palga maksmine töölepingus kokkulepitud kuupäeval jne).
Seega võimaluse piires tuleks tööd korraldada nii, et oleks selline ajaline ?avariivaru?. Muidu läheb kiirustamine ettevõttele ehk liiga palju maksma.
Autor: Heiki Koov
Seotud lood
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.