Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn ? mitme sadama linn

    AS Tallinna Sadam on viimasel ajal tekitanud hulga probleemartikleid. Iseloomulikul kombel on ta arutluste valgusvihku tõusnud seoses valitsusevahetusega. Seda on üsna lihtne seletada.
    Sadam on üks väheseid täielikult riigi omanduses tegutsevaid ettevõtteid, mis peale tema toimimise normaalsetele majanduslikele alustele seadmist annab olulist lisa riigieelarvesse. Kolme aastaga ligi miljard krooni dividendidena ja kui lisada töötajate tulu ? ja sotsiaalmaksud, siis kaugelt üle eelpool märgitud maagilise arvu. Kuhu koguneb, sealt on ka võtta.
    Suurte arvude maagia on üks, arenev majandusstruktuur hoopis teine asi. Vähe sellest, magusa äri käibed näitavad kasvutendentsi. Viimased operaatorite pakkumised näitavad toorainevedude mahtude suurenemist sellise määrani, mis enam ei võimalda ilma oluliste investeeringuteta suurendada sadama läbilaskevõimet.
    Tallinna Sadam on üks kompleks. Holdinguna on Tallinna sadamal igal hetkel võimalik arendada just seda sadama osa, mis kõige enam investeeringuid vajab. Nii on läbi aastate toimitud. Kui viis-seitse aastat tagasi läks raha Vanasadama väljaehitamisse, siis viimased aastad enam kaubasadamatesse Muugale ja Paldiskisse. Mobiilne areng peaks tagama võimalikult paljude operaatorite teenindamise ja juurde meelitama uusi. Aga jutud juba käivad, et saab ka paremini ja Tallinna linnapea on otsuse teinud.
    Tallinna linn on siiani olnud sadamate suhtes üsna ükskõikne. Peale AS Tallinna Sadama osa Paljassaare sadama ümbritseb linna veel üle kümne sadama. Enamikku neist iseloomustab segane omandisuhe. Vahemärkuseks võib öelda, et sadamate detailplaneeringud ja üldse kogu asjaajamise käik oleneb suures osas linnast, s.t linna huvi korral oleks suurem osa sadamaid linna käes.
    Kui hakata Vanasadama poolt liikuma, siis Linnahalli kaid on täies tegevuses ? kiirlaevad saalivad terve suve. Kuid eksklusiivseks jahisadamaks sobiv Kalasadam seisab täiesti kasutult. Edasi tuleb rida tühje sadamaid, nende hulgas Lennusadam, mis sai kuulsaks presidendi külastusega, siis Miinisadam ja hulk teisi kuni poolsaare teisel pool asuva Pelgurannani.
    Sadamatega on seotud üks oluline probleem. Kuigi nad võivad äriliselt hästi toota, peab neisse paigutama olulisi summasid ja ka jooksvad kulutused on hoomatavad. Linnal pole seda siiani mõtteski olnud ega olnud ka Keskerakonna eelmise võimuloleku ajal.
    Praegustest plaanidest ilmneb, et linn kavatseb lisaks muudele veel üht küllalt suurt äriühingut majandama hakata. Isegi jutud suurejoonelisest rajatavast tehnopargist kõditavad meeldivalt kõrva.
    Kuskil on linnavõimuga nalja tehtud. Sadamate munitsipaliseerimine on küll toredalt populistlik ettevõtmine, kuid see nõuab uute struktuuride loomist, lisaväljaminekuid ja AS Tallinna Sadama konkurentsivõime vähendamist. Kui raha tahetakse jagada ka Tallinnale, siis on lihtsaim viis vähendada riigi dividende ning sadama ja linna vahelise koostööleppe alusel rahad linna kaukasse üle kanda. Koostöölepe on olemas ja valitsuski on linnas ja riigis sama.
  • Hetkel kuum
Toomas Kiho: mõelgem ka sellele, kas Nõmmest või Lasnamäest võiks saada eraldi omavalitsus
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tallinna linnavalitsus peab paratamatult mõtlema terve riigi peale, kirjutab kultuuriajakirja Akadeemia peatoimetaja Toomas Kiho vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Tehnoloogiasektori vedamisel tõusid kõik USA aktsiaindeksid märgatavalt
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Wall Street lõpetas neljapäeva rohelises: kui S&P 500 kerkis +0,91% ja Dow 30 tõusis +0,85%, siis tehnoloogiaindeks Nasdaq edenes koguni +1,51%, seejuures vedasid tõusu tehnoloogiaettevõtete lubadused tehisintellektile veelgi suuremaid panuseid teha.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Raadiohommikus: kinnisvarast ja planeeringutest
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Äripäeva raadio neljapäevane hommikuprogramm võtab luubi alla kinnisvaraturu erinevad tahud ning heidab pilgu ka Tallinna linnaplaneeringule.
Hiiumaa plastitootja vajus miinusesse
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.
Hiiumaa plastdetailide tootja M ja P Nurst kaotas eelmisel aastal käibes ja lõpetas aasta kahjumiga.