Mõni päev enne jalgpalli MMi algust püüavad tuntud firmad teenida kasutades partisaniturunduse võtteid.
FIFA on allkirjastanud lepingud 15 ametliku sponsoriga, sh Coca-Cola, McDonald"si ja Adidasega. Igaüks neist maksab 20 mln naelsterlingit ehk 500 mln krooni õiguse eest paigutada oma logo kõigele, mis on seotud MMiga.
Veel 300 kompaniid sh Nike kasutavad erinevaid reklaaminippe, püüdes seostada ennast jalgpalli MMiga.
FIFA süüdistas Nike"i partisanitaktikas, sest firma organiseeris Londonis viie koondise turniiri ja pani autobusside akendele elektronekraanid, millelt on võimalik teada saada viimaseid tulemusi mängudelt.
Jalgapalli MMi reklaamikampaaniatest ei looda teenida mitte ainult ettevõtjad, vaid ka jalgpallurid.
Mängijatest on reklaamiandjate seas populaarseim inglane David Beckham. Tema kujutist kasutab Coca-Cola oma pudelil, samal ajal on Beckhamil 11 mln naelane reklaamileping Pepsi-Cola"ga. Inglane on müünud õiguse kasutada oma nime kompaniide Marks Spencer"i, Castrol"i, Brycleem"i ja Police reklaamikampaanite käigus.
Teine ülipopulaarne Inglismaa koondise ründaja Michael Owen sai neli miljonit naelsterlingit ja ilmus Lucozade reklaamiklippidesse. Inglismaa koondise treener Sven Eriksson reklaamib supermarketite ketti Sainsbury.
<#NTVRU.com=http://www.ntvru.com/sport/21May2002/sponsorswc.html>
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini