• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 04.06.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tarbija harimine tõstis turuliidriks

Kondoom on huvitav toode ? seda intiimset vahendit tuleb müüa massidele, see peab olema kiirelt ja kergesti kättesaadav, seda ei saa müüa vaid sekspoodide privaatses olustikus.
Et tuulepäised ja riskialtid noored inimesed ? toote oluline sihtrühm ? tooteni jõuaks ning kasutamine pelgalt juhuslikuks ei jääks, on turundajad näinud aastaid vaeva. Toode on toodud apteekidest ja sekspoodidest tavakauplustesse ning seal on teda nihutatud aina avalikumale kohale ? alkoholileti sahtlitest kassade juurde, kust igaüks seda ise võtta, vaadata ja vajadusel toote kohta lisainfot lugeda saab.
Turu arengu osas on kondoomimüüjad palju tänu võlgu nii pereplaneerijatele kui ka AIDSi ennetajatele. Valehäbi kadumine kondoomi ees on aga saavutatud koolides tehtud kampaaniate ja selgitusretkede kaudu. Noorem põlvkond võtab kondoomi kui iseenesestmõistetavat kaitse- ja hügieenivahendit ning ei peida on nägu kondoomi ostes.
Tänapäeval käib kõvemate kaubamärkide, nagu Cool Condoms, RFSU (Birds & Bees, Mamba), Billy Boy, Sico, Durex ja Sultan, vahel võitlus turu jagamise pärast. Võitlus pole siiski nii agressiivne kui enamikus teistes laiatarbekaupu müüvates sektorites, kuid hinnasiltide mahatõmbamist ja toodete tagurpidi asetamist võib kohata ka siin. Teadagi eelistab klient esteetilist vaatepilti kondoomide reas tootelettidel.
Läbimüügi juures saab otsustavaks ka kondoomifirmade suutlikkus maksta suurtele poekettidele, et saada hea müügipositsioon ? kassade vahetus läheduses. Selles osas käib tihe võistlus ja tihtipeale nõutakse kondoomifirmadelt suuri summasid.
Millest aga sõltub kondoomibrändi müük? On see kvaliteet, soodne hind, seksikas või lõbus reklaamklipp, millega inimesi just neid kondoome ostma saadakse? Statistikale tuginedes võib järeldada, et kondoomi hind polegi nii oluline. Hoopis tähtsam tegur kondoomide müügis on kättesaadavus ning see, et kondoomimargist ollakse kuuldud ja selle kvaliteeti usaldatakse.
Üheks toote tutvustamise võimaluseks on siduda heategevuskampaania tarbija koolitusega.
Siinkohal ongi hea näide just Cool Condoms, mis on Eesti Pereplaneerimise Liidu heategevusprojekt ning millest saadud tulu suunatakse noorte seksuaaltervisealastele loengutele koolides ning antakse välja vastavaid infomaterjale. Müüdud kondoomidest saadava tuluga toetatakse kohaliku riigi rahva seksuaaltervisele suunatud projekte. Kuna aga kondoomimüük on viimase kolme aastaga enam kui neljakordistunud, võib järeldada, et inimeste ostuotsust mõjutab sellise spetsiifilise toote juures kvaliteedi usaldatavus.
Autor: Andres Ditmann

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele