Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mazda6 saab kevadeks nelikveo
Mazda6 edu Eesti turul on raske alahinnata, sest alates hetkest, mil ta müügile jõudis, on müüdud juba ligi 300 autot. Näiteks lõunanaabrid lätlased üritavad terve käesoleva aasta jooksul vaid paarsada autot maha müüa. Sestap on võimalikult lai mudelivalik igati teretulnud ja ka nelikveolise versiooni saabumine meie kliimas kui rusikas silmaauku.
Paraku tundub siiski, et Mazda nägemus nelikveolisest Mazda6st erineb pisut tavalise eestlase maitse-eelistusest. Mazda6 4WD on loodud konkureerima Audi A4 Quattro, VW Passat 4Motioni, Subaru Outbacki jt keskklassi tippmudelitega. Mazda müüjate sõnul on tegemist oma klassi odavaima universaalkere, nelikveo ja tiptronic-käigukastiga autoga. Selles osas on neil ka õigus. Samas, 400 000 krooni Mazda6 eest (täpsemalt 398 000) on summa, mis paneb meie kliimas (nii otseses kui majanduslikus mõttes) elava inimese juba mõtlema. Kas ei tasuks osta siis juba midagi tõsisemat. Kui nelikvedu nii oluline, siis ehk näiteks Mazda Tribute, mille kõige-kõige versioon maksab vaid 19 000 krooni enam. Lihtsama varustusega Tribute?i saab aga kätte hoopis odavamalt.
Aga see selleks. Tohutut müügiedu ei looda Mazda sellelt autolt ka ise ja ehkki otsesõnu keegi seda välja ei ütle, võib ridade vahelt lugeda, et tegemist on lihtsalt uuele Mazda MPSile (mida esitleti kontseptina Pariisi autonäitusel) mõeldud transmissiooni katsetamisega reaalses elus.
Aga kes teab, suusafännidele, kes Lääne-Euroopas Alpide lumistel küngastel puhkamas käivad, võib see auto olla igati sobiv. Eks seetõttu oli ka Mazda6 4WD esitlus viidud Itaalia Alpides asuvasse suusakeskusesse Cortinasse, mille omal ajal Roger Moore James Bondina üle ilma kuulsaks tegi. Mõte oli hea, kuid järskudest mäetippudest ülesronimine oli tavalisest Mazda6st raskemale nelikveolisele ja automaatkäigukastiga autole parajaks ponnistuseks ning kohati oli minek väga vaevaline. Kuna teed olid kuivad ja ilusad, siis ei olnud ka mingit vahet tunda, kas on tegemist nelikveolise autoga või mitte, ning enamik kohale kutsutud autoajakirjanikke kehitas selle kõige peale vaid õlgu. Seega, jäi üle vaid nelikveolise töösüsteemi ette kujutada ja libedus ise juurde mõelda. Sest ega tegemist ei ole ju kaugelt viletsa süsteemiga. See on samalaadne, nagu on kasutanud Subaru, ehk veojõud jaguneb esi- ja tagasilla vahel vahekorras 50 : 50. Kui kusagil mingi ratas hakkab kiiremini käima ehk libisema, siis suunatakse veojõud elektrooniliselt kohe teistele ratastele. Ja kui siia juurde arvestada veel rikkalik baasvarustus (ABS, EBD, EBA, DSC jne), siis ei ole tõepoolest tegemist kalli autoga. Subaru Outbackist oma veerandsada tuhat krooni odavam.