• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • 03.12.02, 13:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Erisoodustust deklareerib maksumaksja, maksuamet kontrollib selle õigsust

Sõiduauto kasutamist erisoodustusena reguleerib maksumaksja ise, maksuamet vaid kontrollib selle õigsust ja ettenähtud maksude tasumist.
Maksuameti avalike suhete nõuniku Koit Luusi sõnul on vahel kujunenud väärarusaam, justkui maksuamet kasseeriks kõigilt võrdselt nn ühtset erisoodustusmaksu. See, kuidas üks või teine maksumaksja on korraldanud oma vara kasutamise töötajate poolt, on ikkagi maksumaksja enda lahendada.
See puudutab ka ettevõttele kuuluvate sõidukite andmist töötajate kasutusse. Annab ta siis auto täienisti töötaja kasutusse ja maksab erisoodustuse maksimaalmäära pealt maksu või seab sisse sõidupäeviku või sõidulehtede süsteemi ning maksab vastavalt auto tegelikule kasutamisele.
Maksuameti ülesanne on Luusi sõnul vaid kontrollida, kas seda arvestust on peetud tõeselt ja õiglaselt ning kas erisoodustuse kasutamisega ettenähtud maksud on tasutud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juhul on tööandja annab töötaja kasutusse sõiduauto ning maksab erisoodustuse praeguse maksimaalmäära 1000 krooni pealt maksud (vastavalt 351 krooni tulumaksu ja 446 krooni sotsiaalmaksu), siis võib töötaja seda autot kogu aeg ka oma isiklikuks tarbeks kasutada. Enamat pole praegu maksuametil õigus nõuda.
Maksuameti andmeil andsid tööandjad oma vara töötajaile kasutada arvestuslikult 158,4 miljoni krooni ulatuses. See summa sisaldab nii sõiduautode kui ka muu vara töötajaile kasutada andmist. Selle pealt laekus või pidi laekuma maksuametile 55,6 miljonit krooni tulumaksu ja 70,6 miljonit krooni sotsiaalmaksu.
Käesoleva aasta esimese kaheksa kuuga oli erisoodustuse arvestuslik summa 199,4 miljonit krooni, mille pealt tuli maksta 70 miljonit krooni tulumaksu ja 88,9 miljonit krooni sotsiaalmaksu.
Erisoodustuse pealt laekuvate summade oluline kasv on tingitud ilmselt seoses sellega, et alates 2002. aasta 1. jaanuarist kasvas sõiduautode erisoodustuse määr 500 kroonilt 1000 kroonile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele