• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turuväärtus põhineb eksperdi hinnangul

    Millest võivad tekkida lahkhelid?
    Ei saa välistada asjaolu, et tellija, olgu siis vara omanik või ostja, on kujundanud vara väärtuse oma hinnangule tuginedes. Samas ei pruugi see väärtustase baseeruda üldsegi mitte turupõhistel näitajatel või võib sisaldada mitte-turupõhiseid näitajaid. See ei tähenda, et kujundatud väärtustase oleks utoopia, kuid siiski ei saa seda nimetada turuväärtuseks. Hindamisteoorias on lisaks turuväärtusele mitmeid teisi väärtusliike, mida võib või peab kasutama vastavalt situatsioonile. Turuväärtuse puhul on aga tegemist ainsa pankade poolt laenutagatiste puhul aktsepteeritava väärtusega.
    Võimalik, et näiteks ostja ei ole turusituatsiooniga piisavalt kursis, kuid samas aktsepteerib müüja pakkumist. Sellisel juhul taandub lahendus ainult sellele, kas ostja hinnangu tellijana aktsepteerib hindaja kui eksperdi arvamust või mitte.
    Ostjal, kui hinnangu tellijal on vara suhtes selle omadustest või muudest teguritest tulenevalt teatavad erihuvid, millest lähtuvalt on ta ka nõus vara eest tasuma enam kui seda turunäitajad õigustaksid. Turuväärtuse hindamisel aga erihuvidega ei arvestata.
    Tegemist on varaga, mille turg ei ole kas üldse või siis teatud piirkonnas piisavalt välja kujunenud. Tavaline on see, et vara omanik/ostja on optimistlikum ning hindaja konservatiivsem. Samas aga peabki hindaja turuväärtust hinnates olema pigem konservatiivne.
    Loomulikult võib esineda ka hindajapoolseid vigu või ebapiisavat turuinformatsiooni. Sellisel juhul peaks hindaja ka vastavalt teadvustama tehtud vigu või teatama oma piiratud informatsioonist. Samas soovitan hinnangu tellijatel juhul, kui neil on piisav faktiline informatsioon (ei piisa ainult väitest) olemas, jagama seda ka hindajaga. Taolistes situatsioonides on kõige mõistlikum ja konstruktiivsem tellija ja hindaja vaheline koostöö.
    Situatsioonides, kus hindaja ja tellija arvamused lahknevad, soovitan olla avatud ja konstruktiivne. Ei ole otstarbekas soovitud väärtust erinevate hindajate juures ?püüdmas? käia, kuna pädevad hindajad käsitlevad objekte tõenäoliselt sarnaselt, pealegi toimub ka hindajate vahel aktiivne suhtlus, mistõttu võivad probleemsed objektid olla hindajale teada juba enne, kui klient temani jõuab.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Enefiti börsikell kuulutab Eesti väikeaktsionäri triumfi
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni aktsiate esmane avalik pakkumine õnnestus vaatamata sellele, kuidas aktsia käituma hakkab, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Erootikapood loobus börsiplaanidest Omanik: me ei sobitu oma harimata juhatusega börsile
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Tallinna börs teatas täna, et erootikapoode Hot Lips opereeriv HC Pro AS on otsustanud börsiletulekust loobuda. Ettevõtte juhi ja omaniku Timo Juhani Majuri sõnul selgus, et lisakapitali neil siiski vaja ei ole, samuti tekkis tal tunne, et nad ei sobi börsile.
Leedu keelas Linnamäel sealse Forum Cinemase ostu
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Apollo kinokontserni omanikul Margus Linnamäel ei lähe suurkonkurendi Forum Cinemase ostuga just kuigi hästi: Eestis tekkinud probleemide järel teatas ka Leedu, et selline koondumine ei lähe läbi.
Riigikontroll: Rail Baltic on ajast maas, kulud suurenevad
Nii Rail Balticu raudtee projekteerimistööd kui ka trassiks vajalike maade omandamine on algsest tähtajast aastaid maha jäänud. Võrreldes maade omandamise algse graafikuga on mahajäämus kasvanud viie aastani, märkis riigikontroll vahekokkuvõttes.
Nii Rail Balticu raudtee projekteerimistööd kui ka trassiks vajalike maade omandamine on algsest tähtajast aastaid maha jäänud. Võrreldes maade omandamise algse graafikuga on mahajäämus kasvanud viie aastani, märkis riigikontroll vahekokkuvõttes.