Tarbijakaitseamet kahtlustab, et mobiilifirmade esindustes arvete sularahas maksmise eest kasseeritav teenustasu pole seaduslik.
Arveid sularahas tasuda soovivad kliendid peavad selle maksmisel mobiilifirmade kliendisaalides arvestama 9-15 krooni suuruse teenustasuga. 15 lisakrooni tuleb arvemaksjail välja käia EMT esindustes, Tele2 küsib 10 ja Radiolinja 9 krooni, kirjutab Postimees.
«Selline käitumine võtab sõnatuks,» nentis tarbijakaitseameti direktor Helle Aruniit. «Enamasti võtab sama kassiir lisatasuta vastu raha mobiiltelefonide ja lisatarvikute müügi korral, kuid telefoniarve maksmisel nõutakse lisatasu.»
Vandeadvokaat Leon Glikmani hinnangul puudub sularahaarvelduste tasustamiseks seaduslik alus.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Sularaha vastuvõtmine ei ole lisateenus, mistõttu olematu teenuse eest ei tohi tasu võtta,» põhjendas aasta advokaadiks valitud Glikman. «Tarbijakaitse põhimõtete kohaselt tõlgendatakse kahtlus tarbija kasuks.»
Esmaspäeval sularahamaksete teenustasu tõstmisest 9 kroonilt 15 kroonile teatanud Radiolinja Eesti jurist Allan Aedmaa põhjendas tasu sellega, et arvete sularahas maksmine toob operaatorile lisakulu võrreldes pangaülekandega tasumisega.
«On mõistlik, kui vastava kulu kannavad sularahas arveid tasuvad kliendid,» selgitas ta.
Vandeadvokaat Glikmani hinnangul ei peaks klient siiski kinni maksma operaatorfirma lisakulu selle eest, et ta kasutab seadusel põhinevat õigust tasuda sularahas. «Kulud on ettevõtja risk ja seda ei pea kokkuleppe puudumisel tarbija kinni maksma,» selgitas ta.
Glikman lisas, et telefonifirmade lepingutes ei ole ette nähtud lisatasu sularahaarvelduste eest. Seega on tegemist lepingu ühepoolse muutmisega kliendi kahjuks.
Tarbijakaitseameti õigusnõunik Urmas Ehasoo kinnitas, et amet kontrollib järgmise aasta alguses Radiolinja tarbijalepingute tüüptingimuste seaduslikkust.
Seejuures uurib amet ka sularahaarvelduste maksustamise õiguspärasust.