Aasta algusest linna poolt topeltmaksustatud välimeedia võib lähiajal tõsta Tallinnas välireklaamihinda 30%.
Uus Tallinna linna reklaamimäärus tõstis reklaamimaksu ühtlaselt 150 EEK/ m² peale. Lisaks kehtestas linn rendi linnatänaval püstitatud reklaami eest. Senini olid tariifid asukohtadele 75.-, 110.-, 150.-, 185.- ja keskmiselt makstav reklaamimaks 120 ? 130 EEK/ m².
Kui lisada uuele keskmisest kõrgemale reklaamimaksule ka rent maa kasutamise eest, siis on see reklaamifirmadele märgatav kulude kasv.
Prisma Neti juhi Marco Rüütli sõnul lühiajaliste kampaaniatoodete eksponeerimise eest tasutavat reklaamimaksu uus kallim tariif märkimisväärselt ei muuda, kuna tariifi tõusu tasakaalustab paindlikum arvestus päev kuu asemel. Küll aga kallineb mõnevõrra pikaajaliselt eksponeeritav reklaam, nentis Rüütel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Megameedia juhi Eldur Vaasi sõnul tähendab ühtse tariifi kehtestamine kogu linna territooriumil seda, et põhitänavad koormatakse veelgi rohkem reklaamidega üle ja kõrvaltänavad jäävad tühjemaks. Sest tasu on ju nüüd võrdne, kuigi reklaami nähtavuse protsent väga erinev.
Linnale kuuluva maa rent tähendab aga igal juhul maksukoormuse kasvu. Et rendi hinnastamise alused on linnavalitsuse poolt tänaseni fikseerimata, siis on hetkel veel raske mõõta, kui palju või mitu korda välimeedia maksukoorem reaalselt tõuseb, ütles Rüütel. ?Juttu on olnud isegi neljakordsest hinnatõusust, kuid sellise hinnaga suretab linn välireklaami Tallinnas välja,? nentis Rüütel.
Tallinna Ettevõtlusameti juhataja Kairi Teniste sõnul jääb rendi tasu määramise õigus linnaosa vanemale. Kui on konkurss, siis määratakse rendi alghind ning lõplik hind sõltub reklaamifirmade huvist. ?Meie töötame välja soovituslikud alghinnad, lõpliku alghinna määramise õigus jääb ikkagi linnaosa vanemale. Teniste sõnul kinnitatakse alghinnad selle nädala jooksul. Alghinna määramisel arvestatakse ehitise pinna asukohta, mida parema asukohaga, seda kallim ja vastupidi.
Välireklaamifirmade käibeid arvestades, et tohiks rendi tasumine olla suureks probleemiks, ütles Teniste. 'Samas olukorras, kus linnas on väga palju tühje reklaamipindu, mõtlevad välireklaamifirmad enne, kui nad hulgi reklaamikandjaid taotlevad, kas neil õnnestub neid ka kommertsreklaamiga täita,' lisas ta.