• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • 01.09.03, 09:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Väikesed toidupoed asuvad Tallinna turgu vallutama

Järjest tihenev konkurents Tallinnas hüper- ja supermarketite vahel avab võimalused turgu haarata väiksematel toidukauplustel.
Praegu võitlevad Tallinna ostjate pärast omavahel suurte kaubanduskeskuste ketid, nagu Selver, Citymarket, Prisma ning Maksimarket. Konkurents suurpoodide vahel on läinud nii tihedaks, et näiteks Paldiski maanteel asuvad hiiglaslikud Prisma ja Citymarket peaaegu kõrvuti, kirjutab Postimees.
Samas sihivad Tallinna turgu mitmed väiksemate toidupoodide ketid, mis tahavad end paigutada elurajoonidele lähemale ning muuta poes käimise kiiremaks ja mugavamaks.
Lähema paari aasta jooksul kavatsevad Tallinna turule siseneda või end oluliselt laiendada Eesti kapitalil põhinev Comarket ja leedulaste T-Market, samuti sakslaste odavate poodide kett Lidl. Neid ootab juba ees soomlastele kuuluv Säästumarketi kett.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Hüpermarketite sihtgrupp on maksimaalselt kümme protsenti elanikkonnast,» ütles Comarketi keti juht Tiit Kivisaar. «Meil peaks olema seitse-kaheksa korda suurem ostujõud, siis me saaksime rääkida, et väga vahva, käime suurtes keskustes.»
Kivisaare nägemuse järgi suudaksid Comarketi-sugused väikesed supermarketid suurtega edukalt konkureerida ning pakkuda suuremat osa igapäevasest kaubast, kuigi nad on kümme kuni kakskümmend korda väiksemad kui hüpermarketid.
Comarket kavatseb paari aastaga rajada mitukümmend kauplust, ehitades osad neist ise ja kaasates ketti frantsiisilepingutega.
«Väikesed supermarketid on 300-1000 m² müügipinnaga ja asuvad reeglina elurajoonides,» rääkis Kivisaar. «Need on päevapoed, hüpermarketid on nädalapoed. Need, kes iga päev hüpermarketis käivad, on kas koduperenaised, kellel pole midagi teha, või vaimse hälbega inimesed.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele