• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.10.03, 08:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Politsei loobus kalalaeva huku kulukast uurimisest

Keskkriminaalpolitsei lõpetas riigile rohkem kui 100 000 krooni maksma läinud kalalaeva Katrin huku uurimise, sest laevavrakki ei suudetud üles leida.
Tallinna prokurör Hinge Brand lubas kolm aastat tagasi kahtlastel asjaoludel uppunud kalalaeva huku uurimiseks algatatud kriminaalasja esmaspäeval lõpetada, sest selle edasine menetlemine pole vrakita võimalik, kirjutab Postimees.
Keskkriminaalpolitsei algatas Katrini uppumise uurimiseks kriminaalasja 2001. aasta veebruaris, kuna tekkis kahtlus, et laeva meeskond võis aluse kindlustusraha kättesaamiseks ise uputada.
Järgnes Eesti politsei ajaloo üks omapärasemaid ekspertiise, mille käigus tuli politseil minna tõendite saamiseks sügavale merepõhja. Uuringud läksid maksma ligikaudu 300 000 krooni, millest poole maksis kinni politsei ning teise osa tasus laeva kindlustanud firma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimesed uurimisretked tehti mullu suvel, kui meremuuseumi laev Mare soneeris vraki leidmiseks läbi kolm ala. Esiteks piirkonna, kus Katrin laevapere sõnul uppus, siis koha, kus laev kaldaradari ekraanilt kadus. Laeva ei leitud, kuid jäi veel võimalus, et see võib asuda juba läbiotsitud alade vahel, kus mere sügavus on kuni 150 meetrit.
Et Eestis nii pikka soneerimiskaablit pole, kaasati uuringutesse Rootsi mereuuringute laev Altair. Ka nende otsingute jooksul ei saadud viidet vrakile.
Meeskonnaga laevaõnnetusest eluga pääsenud kalalaeva Katrin kapten aga ütles , et ükski normaalne inimene ei hakkaks enda ja meeskonna elu niimoodi ohtu seadma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele