Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaarditaksofon pannakse paika tasuta
Taksofonisoovijatel tuleb pöörduda kas Elioni esindusse, helistada kliendiinfo telefonile või suuremate ettevõtete puhul pöörduda otse kliendihalduri poole.
Elioni kliendihalduri Urve Trelli sõnul paigaldatakse taksofone viimastel aastatel kõige enam kaubanduskeskustesse ning kohtadesse, kus tegeletakse avaliku klienditeenindusega ja taksofonile pääseb ligi suurem hulk inimesi. Lõhkumise ohus eelistatakse taksofon paigutada ruumidesse, kus vandaalitsemist esineb vähem kui tänavatel.
Kalev Kikas, Elioni taksofonide peaspetsialist, ütleb, et kui firma soovib taksofoni ametiruumidesse, kus seda hakkavad kasutama ainult firma töötajad, eelneb lepingu sõlmimisele kindlasti tasuvuse arvestus. Lepingu tingimustes pannakse seejärel paika, milline peaks olema taksofoni kuukäive, ja kui summa jääb fikseeritust väiksemaks, kompenseerib teenuse tellinud firma tekkinud vahe.
Esimene samm taksofoni taotlemise teel on kirjaliku avalduse esitamine Elionile, kus on lisaks firma andmetele kirjas ka täpne asukoht, kuhu taksofoni soovitakse paigaldada.
?Kui taksofoni paigaldamiseks vastuväiteid ja tehnilisi takistusi ei leita, võtab tööprotsess hiljem aega keskmiselt kaks nädalat,? ütleb Kikas. ?Paari nädala pärast on taksofon soovitud kohas, kuid vajaduse korral saab ka kiiremini,? kinnitab Kikas. ?Üldjuhul linna piirides probleeme esineda ei tohiks,? lisab Kikas.
Siseruumidesse paigaldatud taksofoni puhul võib plastmasskorpusega kabiini paigaldusel hiljem takistuseks olla ruumipuudus, kabiini puhul tuleb arvestada 1 × 1 m vaba ruumi. Siseruumidesse ning eriti asutustesse, kus taksofonikasutajate üle on hea ülevaade ja vähem vandaalitsemist, sobivad hästi väiksemad taksofonid, mis kinnitatakse lauapinnale, mitte seinale ning mis üldjoontes meenutavadki lauatelefone.
Lõhkumiste vältimiseks on pooltevahelises lepingus jagatud vastutus selliselt, et taksofonitellija enamasti hiljem ka hoolitseb, et lõhkumisi võimalikult vähe ette tuleks.
Von Krahli maja fuajees Tallinna vanalinnas seisab nõukogude ajast tuttav klaasseintega telefoniputka juba kaheksa aastat, ajast, kui selliseid linna peal likvideerima hakati.
Enar Tarmo, teatri tehnikadirektor, leidis tollal, et putka sobib maja atmosfääriga, ja üks Laagris lahti monteeritud telefoniputka koliski vana maja avarasse koridori, kus see teenib teatri- ja kohvikukülastajaid siiani. ?Meie majas ei ole probleemi niivõrd lõhkumistega, kui grafitikunstnike sirgeldustega,? ütleb Tarmo ja lisab, et selle raviks on lihtne klaasputkat aeg-ajalt emailvärviga üle võõbata. Putka 8 mm klaasi lõhkumiseks peab vaeva nägema ja sellega probleeme ei ole olnud, kinnitab Tarmo.
?Teinekord baarikülastajad tarvitavad enne helistamist alkoholi,? nimetab Tarmo suuremate lõhkumiste põhjuse. Kui telefonikõne ei lõpe nii, nagu soovitud, võib juhtuda, et helistaja lahkub, telefonitoru käes. Õnneks tulevat selliseid intsidente ette harva ja vigastused parandatakse kiiresti, lõpetab Tarmo.