Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IBMi arvutiäri on müügis
1981. aastal esimese personaalarvuti looja IBM olevat pannud oma personaalarvutiäri müüki, kirjutab New York Times.
IBM on ammu kaotanud arvutite tootmise alal edumaa Dellile ja Hewlett-Packardile. Ettevõte tahab keskenduda tulutoovamale serverite tootmisele ja arvutiteenuste ärile.
IBM peaks teenima üksuse müügist 1-2 mld dollarit. Müük hõlmaks nii arvutite, sülearvutite kui ka pihuarvutite tootmist.
Taandumine arvutiärist võib tähendada, et IBM tunnistas personaalarvutid madala marginaaliga tarbeesemeks. Arvutitootjatest teenivad arvutite pealt rohkem Microsoft ja Intel, kes toodavad arvutitele tarkvara ja protsessoreid.
Inimesed, kes on lähedased läbirääkimiste pidajatele, ütlesid, et käimas on tõsised kõnelused Lenovoga. Lenovo on Hiina suurim personaalarvutite tootja. Lenovo oli varem tuntud Legendi nime all. Lisaks olevat veel üks potentsialane ostja.
IBMi pressiesindaja Edward Barbini ütles eile, et nad ei kommenteeri turukõlakaid.
Kui IBM müüks oma äri Lenovole, näitaks see kõrgtehnoloogilise tootmise siirdumise jätku Hiina ja Taiwani. Üksuse müük tõmbaks IBMilt ära käivet. PC äri moodustas umbes 12 protsenti IBMi 92 mld dollarilisest aastakäibest.
Juba ligi terve aastakümne on mõned tööstusharu analüütikud soovitanud IBMil PC-ärist loobuda, mis genereerib tagasihoidliku kasumi või kahjumi. Sel aastal on analüütikud prognoosinud IBMi üksuse maksueelseks kasumiks sada miljonit dollarit.
IBMi tippjuhid on seisnud pikka aega vastu üksuse müügile, põhjendades, et arvutid on tehnoloogiatooted, mida nende firmakliendid soovivad. Teoreetiliselt oleks pidanud arvutiäri hoidma korporatiivkliente.
Kuid viimases kvartalis oli IBM maailmas alles suuruselt kolmas arvutimüüja, seda 5,6 protsendise turuosaga. Turuliidriks oli Dell 16,8 protsendiga, järgnes 15 protsendiga Hewlett-Packard.