• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 21.01.05, 14:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühikuhind tuleb avaldada ka eelpakendatud kaupade müügil

Alates 1. veebruarist on kauplustel kohustus avaldada toote ühikuhind ka eelpakendatud kauba puhul, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Möödunud aasta kevadel kehtima hakanud kauba ja teenuse hinna avaldamist reguleeriv majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus sätestas ligi üheksakuulise üleminekuperioodi, et kaupmehed saaksid teha ettevalmistusi seoses kauba ühikuhinna väljaarvutamise ja avaldamisega.
Kauba ühikuhind on arvutuslik hind, mille avaldamise eesmärgiks on anda tarbijale võimalus võrrelda erineva suurusega pakendis kauba hinda.
Ühikuhinna avaldamine on vajalik kaupadel, mille pakendile on märgitud kauba kogus. Ühikuhind arvutatakse olenevalt kauba laadist ja pakendile märgitud kogusest kas kauba ühe kilogrammi, liitri, meetri, ruutmeetri või kuupmeetri kohta, kusjuures arvutatud ühikuhinnas peavad sisalduma kõik maksud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ühikuhinna avaldamist ei nõuta kui kauba laadi ja otstarvet arvestades pole selle märkimine vajalik või oleks eksitav.
Ühikuhinda ei pea muuhulgas avaldama kaubal, mille puhul on see võrdne müügihinnaga ? näiteks 1 liitrise piimapaki või 1 kilose jahupaki müümisel. Ühikuhinda ei avaldata ka komplektina pakutaval kaubal, mis sisaldab erinevaid tooteid ? näiteks puuviljade ja maiustustega kingituskorvid.
Mittetoidukaupadel pole ühikuhinda vaja reeglina avaldada kaupade juures mida ei saa jagada osadeks selle omadusi muutmata või juhul kui pole vajalik kaalu, mahu või pikkuse avaldamine, samuti ainult väikepakendites müüdavatel toodetel (alla 50 ml või 50 g). Kui kaupa pakutakse nii väikepakendis kui suuremas pakendis, on ühikuhinna avaldamine kohustuslik.
Ühikuhinnaks võib olla ka tükihind, kui kaupa ei mõõdeta eelpool mainitud ühikutes. Tüki hinna avaldamine on kohustuslik hügieenisidemete, pabertaskurätikute ja ?salvrätikute ning ?mähkmete puhul.
Ühikuhind peab olema müügihinnast selgesti eristatav, et tarbijal ei tekiks kahtlusi seoses toote või selle pakendi suurusega.
Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus <#?Kauba ja teenuse hinna avaldamise nõuded?=https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=807111>

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele